האיש שהפך את הסיטרואן שלו לאופנוע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כשאמיל ריי נתקע במדבריות של מרוקו עם הסיטרואן דה שבו שלו הוא לא איבד תקווה, ופשוט בנה ממנה אופנוע שהציל את חיו

כתב: יובל גרוס

האם ניתן להפוך מכונית לאופנוע? מסתבר שכן, ובמקרה זה אף זה יכול להציל חיים. זה מה שקרה בשנת 1993 כאשר יצא אמיל לריי, מכונאי צרפתי, לטיול לבדו בדרום מרוקו (החלק המערבי של מדבר סהרה) עם מכונית הסיטרואן דה שבו הישנה שלו. באמצע שומקום, הוא התנגש בסלע שהרס את מתלי המכונית והשבית אותה לגמרי.

אמיל, שכבר היה במרחק של כמה עשרות קילומטרים מהישוב שיצא ממנו, ידע שאין לו שום סיכוי לשרוד את המדבר ברגל. מאחר שהוא לקח איתו אספקת מים ומזון, וגם היו ברשותו כלי עבודה, הוא החליט בתושייה רבה לנצל את הידע שלו כמכונאי ולנסות להפוך את הגרוטאה במדבר לאופנוע. הוא העריך שיקח לו שלושה ימים לבנות משהו בסיסי שעובד.

בפועל, אמיל עבד במדבר לבדו 12 יום, כאשר הוא מחשב את צריכת המים והמזון שלו, ומשתמש בשילדת הסיטרואן כמחסה לשעות הלילה. רק כדי לסבר את האוזן: אמיל לא ריתך דבר. בסבלנות רבה הוא פרק את המכונית והצליח להרכיב ממנה אופנוע אך ורק על ידי הברגות ועיקום של הפח. את מושב האופנוע הוא יצר מעיקום של הפגוש האחורי של הסיטרואן.

וכך עם חצי ליטר מים בלבד שנשארו לו, יצא אמיל על האופנוע המאולתר שלו והצליח להגיע תוך כמה שעות לישוב ממנו יצא. שם הוא נאסף על ידי שוטרים מקומיים, שלא האמינו למראה עיניהם כאשר ראו את אמיל, שכבר נראה כמו רובינזון קרוזו, עם כלי הרכב המוזר שלו צץ לפתע מהמדבר. זה לא מנע מהם, אגב, לתת לו דו"ח עם קנס שמן על כך שהוא נוסע על כלי רכב ממונע שלא תאם את המסמכים שהיו ברשותו (שוטרים, אתם יודעים).

הסיפור המדהים של אמיל נחשב במשך שנים לאגדה אורבנית עד שצץ ברשת האינטרנט עם הוכחות מצולמות. זה לא מנע מהתכנית "מכסחי המיתוסים" לנסות לבדוק אם אכן ניתן לבנות אופנוע ממכונית סיטרואן דה שבו. משימה שהצליחה, אם כי לא בדיוק באופן בו אמיל בנה את האופנוע שלו ולא באופן המוצלח ביותר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד