כל מי שרוצים לשווק לנו מוצרים ושירותים מחפשים כל הזדמנות להסב את תשומת ליבנו לקיומם, וכך מתחיל גם הסיפור המעט מוזר של 'סיילנס' הספרדית – עם דגם חדש ומדליק שנחשף לרגע ואז נעלם.
סיילנס היא יצרנית רכב צעירה שרוכבת על הגל של כלי רכב חשמליים לניידות עירונית. היא פועלת בברצלונה, ספרד, ויש לה שיתופי פעולה מעניינים עם סיאט, ניסאן, ועם חברות אנרגיה.
רוב המאמצים של סיילנס מושקעים בעיצוב המוצר – בין השאר מפני שכל שאר הרכיבים של רכב חשמלי בימינו הם די גנריים, ואפשר לקנות אותם "מן המדף".
מכל מקום, בתערוכת מילאנו האחרונה, לפני כחודש, סיילנס חשפה את "סופ"שון S05" (S05 Weekender) – אופנוע קליל וחמוד למראה אשר ממש לא נועד רק לסופ"שים אלא לתחבורה עירונית בכל ימי השבוע.
האופנוע החשמלי הקומפקטי הזה נראה בדיוק כמו מה שכל מי שנמאס לו להתנייד בעיר על קטנוע היה רוצה: צר, נמוך, כזה שיכול להשתחל בתנועה ועדיין לשמור על הפאסון של מי שרוכב עליו.
בליבו של "סופ"שון", ואולי נכון יותר לומר "בתחתית שלו", שוכנת הסוללה האחידה ש'סיילנס' מתקינה בכל המוצרים שלה: ארגז ניתק על גלגלים שאפשר לכאורה לשלוף מכלי הרכב ולגלגל לעבר שקע טעינה.
מתחת למעטה שלפני הרוכב, שנחזה להיראות כמו מיכל דלק, יש תא אחסון שבו אפשר להשאיר קסדה מלאה.
העיצוב מדליק, כאמור, ואפילו אם היה מדובר באופנוע קונספט שלא מיועד לייצור אפשר היה לצפות שסיילנס תבצע הפקת צילום מושקעת ותדביק תמונות שלו בכל חור אפשרי, ולכל הפחות באתרי האינטרנט שלה.
באופן משונה, שאולי יוסבר בימים או בחודשים הבאים, רגע אחרי תערוכת מילאנו הכלי הזה נעלם מכל פרסום רשמי כאילו בלעה אותו האדמה.
חיים משבת לשבת
כך או אחרת, ובתקווה שלא מדובר באפיזודה חולפת, הפרטים שסיילנס חשפה במהלך התערוכה לגבי "סופ"שונצ'יק" מספרים על שתי גרסאות, אחת רגועה ופחות יקרה ואחת מעט יותר עצבנית ויותר יקרה, ועל מחיר התחלתי של כ-3,500 אירו לגרסה הבסיסית.
המהירות המרבית שלו מוגבלת ל-100 קמ"ש (120 קמ"ש בגרסה העצבנית), וטווח הנסיעה בין טעינות לכ-130 קילומטרים, שזה מכובד למדי – בתנאי שיש לכם סוללה רזרבית להחלפה מהירה (מפני שטעינה מהירה – אין).
בהודעה של סיילנס לעיתונות הם זרקו משהו בסגנון של "על אף שלא מדובר באופנוע שטח הוא מתאים לשימושי פנאי מכיוון שהעיצוב שלו מאפשר לרכוב עליו בשטח". OK, נחמד, אבל אם כבר נכנסתם לזה מה לגבי גרסת ADV מדליקה?
ואם כבר הודעה לעיתונות, אז למה לספר לנו שהאופנוע הזה שוקל רק 94 קילו – שזה ממש סבבה, ואז להיזכר שמדובר במשקל "ללא הסוללה" – כאילו שאופנוע חשמלי יכול לנוע בלי סוללה? לא יפה.
מצד שני – מסך מגע מכובד בגודל 7 אינטש, מערכת ABS לבלמים, מקום אחסון לקסדה (כאמור) ותג מחיר שמתחיל ב-13,000 שקלים נשמע כמו חבילה חביבה.
אז בסוף אנחנו נשארים עם שאלה אחת (מאוד מוכרת, אגב): לאן נעלם לנו הסופ"ש?