איטלקיה חדשה בשטח: דגמי בטא 2018 בהשקה מקומית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מטרו מוטור מציגה את דגמי האנדורו של מותג השטח החדש שלה ומביאה את רוכב האנדורו אלכס סלביני לשם כך

כתב ורכב בנוסף: דור אבן כץ

צילום: רונן טופלברג, גלעד קוולרצ'יק

מטרו מוטור יבואנית חברת בטא האיטלקית, השיקה את ליין דגמי האנדורו לשנת 2018 באירוע מרשים ומוקפד במתחם סגור ביער קולה שבסמוך לשוהם. לאחר חשיפת היצע הדגמים לעיתונות, קיימה החברה אירוע רכיבה בו איפשרה רכיבה על אופנועי המותג השונים גם לקהל הרחב.

כוכב האירוע היה אלכס סלביני האיטלקי, רוכב קבוצת המרוצים של בטא באליפות העולם באנדורו. את רוב האירוע בילה סלביני בביצועי רכיבה מרשימים והביא איתו ניחוחות של ספורט מוטורי שישראל כה זקוקה להם.

כדי לקרוא על ההיסטוריה של החברה, לחצו על הכותרות מטה:

בטא היא יצרנית אופנועים איטלקית שהחלה את דרכה בשנת 1905 תחת השם "Società Giuseppe Bianchi". בתחילת דרכה ייצרה החברה אופניים והחל משנת 1940 עברה החברה לייצר אופנועים. בשנות ה-70 נכנסה בטא לתחום אופנועי השטח. בשנות ה-80 החלה בטא לפתח גם אופנועי טריאל, תחום בו היא תצטיין במיוחד. בטא השיגה שבע אליפויות עולם בטריאל ועוד שש אליפויות עולם בטריאל באולמות, זאת בנוסף לשש אליפויות אירופה בטריאל.

למרות שייצרה אופנועי מוטוקרוס ואנדורו בשנות ה-70 וה-80, חדלה בטא לייצר אופנועי אנדורו ושבה לייצר אופנועי אנדורו בשנת 2004, כשהיא מייצרת אופנועים המצוידים במנועים של חברת KTM. שש שנים מאוחר יותר בטא מציגה מנוע ארבע פעימות חדש מתוצרתה ומתחילה למכור בשנת 2010 אופנועי אנדורו שמבוססים על חלקים מקוריים של החברה בלבד. בשנת 2013 הציגה בטא מנוע דו פעימתי מתוצרתה וכעת יש לחברה היצע אופנועי אנדורו שלם הכוללת מנועי ארבע ושתי פעימות. בשנה שעברה זכתה בטא, בידיו של הרוכב הבריטי סטיב הולוקומב, באליפות העולם באנדורו קטגורית E3.

 

לצד אופנועי השטח המקצועיים, מייצרת  בטא כיום גם אופנועים מסדרת RR המיועדים לכביש בנפחים של 50 ו-125 סמ"ק ושני דגמים בסדרת ALP, דו שימושיים המצוידים במנועים מקוררי אוויר המגיעים מסוזוקי.

 

נכון לשנת 2016, מייצרת בטא כ-15,000 אופנועים בשנה.

אופנועי בטא שונים הגיעו לישראל ביחידות בודדות בתקופה בה ייבוא אופנועים לא היה סדיר והתחרו מול אופנועי פאנטיק ודומיהם. בשנות ה-90 החל ייבוא סדיר יותר של החברה, בעיקר קטנועי ARK, על ידי חברת 'יעדים', שייבאה ארצה גם את פולריס ו-KTM.

בשנת 2014 'ד.ל.ב מוטוספורט', יבואנית KTM ופיג'ו לישראל, החלה לייבא ארצה את אופנועי בטא. בחברה הוחלט שלא לייבא את דגמי האנדורו המקצועיים ויובאו ארצה דגמי ה-RR בנפח 125 סמ"ק ודגמי האלפ בלבד. בשנת 2016 עבור זיכיון הייבוא מידי 'ד.ל.ב מוטוספורט' לחברת 'מוטוטראק' שבבעלות 'סמל"ת', שייבאה ארצה בין היתר את אופנועי השטח של 'גאס גאס' ורכבי SBS של 'ארטיקט'.

כפי שכתבנו, זאת האחרונה הועברה בשלמותה בעסקת רכישה לידי מטרו מוטור, שהחלה לייבא את אופנועי האנדורו של בטא. בסוף חודש יולי הודיעה החברה על מחירי דגמי 2018. בשנת 2016 נמכרו בישראל כ-50 אופנועי בטא, בתקופה בת שישה חודשה בה היה הזיכיון בידי 'מוטוטראק', משמע קיים פוטנציאל מכירות של לפחות כ-100 כלים בשנה, כשאנחנו משערים כי מטרו מתכוונת למכור כמויות גדולות בהרבה.

את ליין דגמי 2018 של Beta הציג איציק קלנר, מנהל המותג בטא. ליין הדגמים לשנת 2018 בישראל כולל חמישה אופנועים: שני אופנועים מסדרת ה-2T RR, דגמי אנדורו דו-פעימתיים בנפחים של 250 ו-300 סמ"ק ;  שני אופנועים מסדרת XTRAINER, דו-פעימתיים בנפחים 250 ו-300 סמ"ק ; אופנוע אחד מסדרת ה- RR 4T ארבע פעימות בנפח 350 סמ"ק.

את דגמי RR 4T בנפחים הגדולים מ-350 סמ"ק בחרו אנשי מטרו שלא להביא ארצה בשלב זה בטענה כי דגמים אלו פחות מתאימים לשוק המקומי. דגם ה-125 סמ"ק הדו פעימתי החדש של החברה צפוי להגיע ארצה ברבעון הראשון של שנת 2018.

כאמור, באירוע נכח גם רוכב קבוצת המרוצים של בטא, האיטלקי אלכס סלביני, אלוף העולם באנדורו בשנת 2013. סלביני הגיע באיחור אופנתי קל אבל עם מבטא איטלקי כבד וחברה צמודה. אנחנו סולחים לו למרות שיום כיפור כבר עבר.

על פי סלביני, כמעט כל דגמי 2018 עברו דיאטה רצינית והצליחו להשיל כמה קילוגרמים ממשקלם. האופנועים מצוידים בשלדה חדשה עם גיאומטריה חדשה שתפקידה לשפר את התנהגות האופנועים. האופנועים מצוידים בבולמים חדשים, מתוצרת זקס מסוג Open cartridge, מצברי ליתיום לדגם ה- 4 פעימות, ומזרק נוסף לייעול הבעירה. בכדי להוריד משקל נוסף הורידו את רגלית ההתנעה, אבל אם תתעקשו לקבל אחת, במטרו מבטיחים להתקין לכם. לסיום יש גם גרפיקה חדשה לאופנועים. אל דגם XTRAINER 300 מצטרף אח קטן בנפח 250 סמ"ק, אופנוע שיכול לשמש גם כאופנוע כניסה לרוכבים צעירים.

לאחר הצגת הדגמים אלכס סלביני ביצע תצוגת תכלית, והתרשמנו מיכולת השליטה והרכיבה המהירה במסלול חסר אחיזה של סוף קיץ ישראלי. תמיד מרשים לראות רוכב ברמה עולמית מראה את יכולותיו.

גלריית התמונות של אלכס סלביני:

לאחר הצגת היכולות של סלביני, התפננו לרכיבה על הליין החדש של דגמי בטא להתרשמות קצרה. הרכיבה התבצעה במסלול פטוצ'אטו קטן אך טכני מאוד עם הרבה סיבובים הדוקים.

XTRAINER 300 מציע חבילה המשלבת בין עולם האנדורו לבין עולם הטריאל: אופנוע איתו ניתן להגיע לביצועים טכניים גבוהים בקלות יחסית. מדובר באופנוע אנדורו בגודל מלא שקיבל מאפייני טריאל כמו אספקת כוח ליניארית בסל"ד נמוך, משקל העומד על 99 ק"ג בלבד ומושב נמוך לעומת גרסאות ה-RR. בפועל האופנוע אכן מגיב בסל"ד מאוד נמוך. פשוט לבחור הילוך, לשחרר קלאץ' ,להתגלגל במהירות נמוכה ובלי הרבה גז לייצר אחיזה וקצב התקדמות מכובד. המתלים באופנוע מרגיש רכים יחסית ובזכות גובהו הנמוך מבשר ביטחון. לצד זאת, רכיבה בשבילים פתוחים עם מצערת פתוחה לרווחה חשפה חיסרון כוח במעלה הסל"ד. חשוב לזכור שהכלי הזה מיועד לרכיבה טכנית קשוחה ושם הוא מתפקד במיטבו. מחירו ב-42,985 ₪.

XTRAINER 250 דגם הדו"פ בנפח 250 סמ"ק. האופנוע מרגיש איכותי ותנוחת הרכיבה טובה. זהו בהחלט אופנוע כניסה טוב לעולם האנדורו, ומושב נמוך יותר מדגם ה-300 סמ"ק. ייתכן שרוכבים מנוסים יותר יעדיפו את דגם ה-300 סמ"ק. הנפח הקטן נותן אותותיו ביציאה מפניות הדוקות, אז יש לשמור על סל"ד גבוה בהילוך נמוך על מנת לקבל כוח וחוסר הכח בסל"ד נמוך לעומת דגם 300 מורגש.  X-Trainer 250 ישאיר לכם עודף מ- 40,000 שקלים.

בהיצע הדגמים של אופנועים המציודים במנוע ארבע פעימות,  350 RR T4 הוא אופנוע השוקל כ-110 ק"ג כולל נוזלים. בטא מגדירה אותו כמרובע הפעימות הקל ביותר לרכיבה בליין דגמיה. האופנוע עולה בסל"ד במהירות ומספק תחושת כוח עם צליל מנוע מרשים, זאת לצד התנהגות דינמית מרשימה. האופנוע מציע שילוב מצוין בין העברת כוח המנוע לשימור הרגשת השליטה בידי הרוכב. הבולמים מרשימים בגיהוץ ובלימת המנוע מורגשת אך לא מפריעה. לאופנוע גם תג מחיר אטרקטיבי: 54,985 שקלים.

צמד אופנועי האנדורו הדו פעימתיים המקצועיים במשפחת ה- RR 2T, מתחרים אל מול מובילי שוק האנדורו בארץ תוצרת KTM והוסקוורנה. דגם ה- 300 הוא אופנוע חסר פשרות. אופנוע דו פעימתי בכל איבריו: בצליל המנוע, בפתיחת המצערת האגרסיבית ובחוסר סלחנות לרוכבים לא מיומנים, הוא גס במובן הטוב של המילה. עם הפחתת משקל של 4.7 ק"ג, הוא מרגיש קליל. הבולמים תוצרת חברת זקס הגרמנית נוקשים אבל יכולת השיכוך והספיגה שלהם טובה. דגם הדו"פ הקטן יותר בנפח 250 סמ"ק סלחני יותר מדגם ה-300 סמ"ק. הוא יותר ורסטילי ויתאים לרוב הרוכבים. המחיר לדגם 250 סמ"ק הוא 49,985 ולדגם 300 סמ"ק תצטרכו להוסיף עוד 1,000 שקלים. מדובר במחירים תחרותיים מאוד עם הפרש של כ-10,000 שקל מהמתחרים מבית KTM ופוטנציאל מכירות משמעותית בעיננו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד