ב-2020: בקרת שיוט אדפטיבית בדוקאטי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה מאיטליה הכריזה כי לפחות דגם אחד יצויד בקרוז קונטרול אדפטיבי, כמו גם במערכת המתריעה מרכבים בשטחים מתים. חברות אחרות צפויות לצייד את כליהן גם כן

לא מעט טכנולוגיות ופיתוחים מגיעים לעולם הדו-גלגלי מעולם המכוניות, ובקרוב נראה עוד מספר פיתוחים חשובים כאלו בתחום הבטיחות. בשנת 2020 תשיק דוקאטי לראשונה בעולם האופנועים מערכת בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת ראדר – כך הכריזה השבוע החברה מאיטליה. לדברי החברה, לפחות דגם אחד בייצור סדרתי (ככל הנראה המולטיסטראדה) יצויד במערכת המכונה ARAS, קיצור של  Advanced Rider Assistance Systems (מערכת סיוע מתקדמת לרוכב).

לפי החברה, אותה מערכת תתבסס על שני ראדרים – האחד קדמי והשני אחורי. הראדר הקדמי יחובר למערכת בקרת השיוט, במה שיאפשר לאופנוע לשמור על מרחק קבוע בינו לבין הרכב שנוסע לפניו בכביש. כך, לדוגמא, במידה והרכב מלפנים האט גם האופנוע יאט; וכך, אם הרכב מלפנים יגביר את מהירותו האופנוע ייסע מהר יותר, לפחות עד למהירות שהוגדרה במערכת בקרת השיוט.



במכוניות מודרניות רבות, מערכת בקרת השיוט אדפטיבית מחוברת גם למערכת בלימת החירום, המזהה ומתריעה אם הרכב מלפנים האט או עצר בצורה פתאומית, כשבחלק מהדגמים מתבצעת בלימה עצמאית כדי להימנע ממפגש לא נעים עם הרכב השני. לא ברור כעת האם דוקאטי תשמש בראדר גם עבור בלימת חירום, אך טכנית זו אפשרות קיימת כיוון שהבסיס לה יהיה כבר קיים.

הרדאר האחורי שיותקן במערכת של דוקאטי ישמש לזיהוי עצמים בשטחים מתים. המערכת צפויה לעבוד בדומה למערכות המותקנות במכוניות, באמצעות סימון שיואר במראות האופנוע. לפי החברה, המערכת תתריע על המצאות רכבים או רוכבים בשטחים המתים, כמו גם על תנועה המתקדמת במהירות מאחורי הרוכב. כמו מערכת בקרת השיוט האקטיבית, סביר להניח שדוקאטי תוכל להשתמש בידע שנצבר על ידי בעלת הבית אאודי המציעה מערכות שכאלו בדגמיה כבר מתחילת העשור.

הפרויקט השאפתני הזה הוא חלק מתוכנית הבטיחות של החברה האיטלקית המכונה ״מפת הבטיחות 2025״. המוצר צפוי לעודד גם יצרניות אופנועים אחרות להתקין מערכת דומה, שכן בתחום האופנועים התחרותי אף חברה לא אוהבת להישאר מאחור.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד