ב.מ.וו. מתכוננת ל-2018: S1000RR חדש ודור חדש של מנועי הבוקסר

bmw-s-1000-rr
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בב.מ.וו. מתכוננים במרץ לקראת השנה הבאה שבה יציגו שני חידושים מסקרנים: דור חדש לאופנוע הסופרבייק של החברה, והוספת תזמון שסתומים משתנה למנועי הבוקסר

שנת 2018 צפויה להיות מעניינת מאד אצל יצרנית האופנועים הבאווארית. לאחר שגילינו שדגמי ה-F800 של החברה צפויים לעדכון, נראה שהיצרנית עמלה כעת על שני פיתוחים מעניינים: S1000RR חדש, שצולם ותועד כשהוא מתגלגל על כביש ציבורי, וכן עדכון משמעותי למנוע הבוקסר של החברה.

S1000RR הוצג לראשונה בשנת 2008, והוא אופנוע הספורט הראשון של ב.מ.וו. שתוכנן לפי התפישה המסורתית היפנית של ארבעה צילינדרים בשורה. עם הרבה טכנולוגיה ממסלולי המרוצים, ועיצוב יוצא דופן, RR היה בין לילה לאחד האופנועים המובילים בקבוצה.

על בסיס הפלטפורמה של מנוע זה יצרה BMW גם גרסאות ספורט טורינג ועירום, וההצלחות במרוצי הסופרבייק הובילו לפיתוח גרסת HP4 ו-HP4 Race האקזוטיות עם שלדה שבנויה מסיבי פחמן.

8 שנים לאחר הצגתו RR עדיין נחשב למוביל בתחומו, אבל המתחרים לא הלכו לישון. כיום מוצע כבר דור חדש לאופנועי סופרבייק ובהם "ג'יקסר" 1000, ימאהה YZF-R1 ואפריליה RSV-4, ואילו דוקאטי מכינה את מנוע ה-V4 הראשון שלה לאופנוע סופרבייק.

אב-הטיפוס של RR הבא נתפס לאחרונה תחת הסוואה מינימלית אשר מאפשרת לדלות מעט פרטים עליו. מהתמונות בהן תוכלו לצפות בקישור המצורף ניתן להבחין ש-RR יוותר כנראה על מסכת חזית עם פנסים א-סימטריים לטובת צמד יחידות תאורה קטנות בסגנון ה-R1. "זימי הכריש" בצד הימני של הפרינג נעלמו, כך שהאופנוע נראה כעת קומפקטי יותר, ומבט מעמיק חושף מספר פרטים מעניינים נוספים.

השלדה נראית חדשה, וגם שלדת הזנב חדשה לאחר שהוחלפה בכזאת שבנויה מצינורות פלדה. 

המנוע ישמור על תצורת הארבע בשורה אך ניתן לזהות כי מדובר במנוע חדש לחלוטיו וסביר להניח שהספקו יהיה גבוה מ-200 כ"ס כדי ליישר קו עם המתחרים.

המנוע נראה קומפקטי, מה שמאפשר את ההזתו קדימה בשלדה והתקנת זרוע אחורית חדשה וארוכה יותר. הזרוע האחורית מחוזקת באמצעות חיזוק תחתון – תצורה מקובלת במרוצים אבל לא באופנועים לכביש הציבורי. 

כמתבקש, גם מערכות העזר האלקטרונית הן מהדור העדכני, ומב.מ.וו. אפשר לצפות שהיא תרים את הרף בתחום. הופעת הבכורה של RR החדש צפויה לסתיו הקרוב לקראת תערוכת מילאנו.

במקביל לסופרבייק החדש שוקדים בב.מ.וו. שדרוג מנוע הבוקסר המסורתי של סדרת ה-R. תקנות זיהום האוויר אילצו את היצרנית לעבור לקירור מים חלקי כבר לפני מספר שנים, אבל בעתיד זה לא יספיק ונדרשות ייעול הבעירה והפחתת פילטת מזהמים.

השפן הטכנולוגי שאותו שולפת ב.מ.וו הוא מערכת תזמון שסתומים משתנה, דומה לזאת שבה משתמשת דוקאטי.

הבוקסר עתיד גם לגדול בנפחו, לאזור ה-1,250 סמ"ק, ולהישאר אחד מסמלי החברה. 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד