בטא מחדשת פעילות, הפעם תחת 'מטרו מוטור'

אופנועי בטא
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיווק אופנועי 'בטא' בישראל שוב עובר יד. 'מטרו' מחזקת את מעמדה בקרב רוכבי השטח אך תצטרך לנווט את בטא בין ימאהה לגאס גאס

חברת 'מטרו מוטור', יבואנית סאן יאנג, קוואסאקי וימאהה לישראל, מתחילה לשווק את אופנועי השטח של חברת בטא האיטלקית, והם יימכרו לצד אופנועי השטח של ימאהה, קוואסאקי וגאס גאס. 

מטרו מוטור רכשה את זיכיון היבוא של 'בטא' לישראל מחברת סמל"ת – יבואנית קבוצת פיאט-קרייזלר וסובארו, כחלק מעסקה שבה קנתה ממנה את חברת 'מוטוטראק' שריכזה את כל הפעילויות של סמל"ת בתחום הדו-גלגלי והשטח. פעילות זאת כללה גם את שיווק אופנועי גאס גאס, ובעיקר את הפעילות של יצרנית הטרקטורונים וה-SBS 'ארקטיק קאט'.

עסקות העברת זכיונות בענף הרכב בישראל נחשבות נדירות יחסית, אבל לא כך במקרה של 'בטא', אשר זיכיון היבוא שלה כבר העביר לא מעט ידיים בעבר. אופנועי בטא שווקו כאן על ידי יבואנים שונים ביבוא לא סדיר, ויבוא קבוע בוצע בשעתו על-ידי חברת 'יעדים' שהחזיקה בזכיונות היבוא של פולריס ו-KTM.

לימים עברו זכיונות אלה לידי ד.ל.ב מוטוספורט, אשר גם חידשה, בשנת 2014, את יבוא בטא לישראל.

ד.ל.ב בחרה לייבא את הדגמים הדו-שימושיים של החברה אך לא את דגמי האנדורו שמתחרים באופנועי השטח של KTM. בשנת 2016 עבור זיכיון היבוא של אופנועי 'בטא' למוטוטראק.

'בטא' היא יצרנית אופנועים ותיקה שנוסדה בשנת 1904 ותחום ההתמחות שלה הוא אופנועי טריאל ואנדורו. עם זאת, במהלך השנים בטא מכרה גם אופנועי כביש, ואפילו קטנועים.

מטרו תשווק בישראל בשלב ראשון את דגמי 2017 של אופנועי האנדורו של בטא שמכונים "משפחת RR", עם מנועים דו-פעימתיים וארבע-פעימתיים.

דגמי השתי פעימות (2T) ימכרו במחירים של בין 46 ל-50 אלף ש"ח, ודגמי הארבע פעימות (4T) ימכרו בטווח של 53 עד 55 אלף ש"ח, כלומר שהם פחות יקרים בכמה אלפי שקלים מדגמי משפחת WR הארבע פעימתיים של ימאהה. 

בנוסף ישווק גם 'אקסטריינר 300', שהוא סוג של שילוב בין אופנוע אנדורו לטריאל, שלו מימדים ומכלולים צנועים יותר, ומחירו 41 אלף ש"ח.

דגמי 2018 מעודכנים של בטא צפויים להיחשף באירופה בתוך שבועות ספורים, וגם הם יוצעו לאחר מכן בישראל.

העברת בעלות

עצם ההכרזה על תחילת השיווק של בטא בישראל הייתה צפויה כבר מתחילת פברואר, מועד שבו הודיעו חברות סמל"ת ומטרו על עסקת המכירה של מוטוטראק, שבמהלכה יצאה סמל"ת מתחום היבוא והשיווק של אופנועים וטרקטורונים.

למהלך זה היו מספר סיבות, אחת החשובות בהן היא שחברת 'ארקטיק קאט' – שהיוותה את הפעילות המשמעותית ביותר של מוטוטראק, נרכשה על ידי קונצרן Textron. קונצרן זה הוא גם הבעלים של חטיבת כלי הרכב התפעולים EZGO אשר מיוצגת בישראל על-ידי חברת 'מטרו'.

אלא שזאת ככל הנראה לא הייתה הסיבה היחידה. מאד סביר שבחברת סמל"ת, אשר עברה בשנים האחרונות התרחבות עצומה לאחר רכישת זכיונות היבוא של סובארו ושל קרייזלר (כולל ג'יפ, דודג' ועוד) החליטו להתמקד בענף המכוניות ולא לפזר את תשומת הלב הניהולית לתחומים אחרים.

מהלך זה מגדיל עוד יותר את חלקה של 'מטרו', שעוד לפניו הייתה היבואנית הגדולה ביותר בשוק הדו-גלגלי בישראל.

ומה לגבי יצרנית אופנועי השטח גאס גאס? אנשי מטרו מוטור, מסיבותיהם שלהם, מעדיפים לשמור בשלב זה על עמימות לגבי שיווק המותג הספרדי שנמצא בתחרות ישירה מול מותגים אחרים שמטרו מייצגת. כרגע הם עדיין לא מוסרים תשובות רשמיות בנושא, אולם ל-TheDoo נודע שאופנועים מתוצרת גאס גאס כבר עושים את דרכם ארצה והודעה אודות תחילת המכירה שלהם, כמו גם לגבי דגמים ומחירים, צפויה ככל הנראה במועד קרוב בעתיד.

חשוב להדגיש שלאופנועי גאס גאס היה בעבר יתרון חשוב לשוק הישראלי: הם היו בין האופנועים הכי פחות יקרים, ולכן יכולים להוות קרש קפיצה לרוכבים שמבקשים להצטרף לענף.

גאס גאס, שהייתה בעבר בבעלות ישראלית, נקלעה לקשיים כלכליים ונרכשה בתחילת 2016 על ידי יצרנית האופנועים והקטנועים החשמליים טורוט (Torrot) אשר הזרימה לעסק כסף שהיה נחוץ תזרימית, והחברה חזרה לתפקד, אם כי תחת הנהלה חדשה ייתכן שגם מדיניות השיווק העולמית תהיה שונה מאשר בעבר.

בשיא פעילותה של גאס גאס בישראל, בשנת 2012, נמכרו כאן 88 אופנועים מתוצרתה, ובין השנים 2011 ל-2015 נמכרו בארץ כ-360 אופנועים, ועוד כ-400 כלים עם "רישוי אפור", כלומר שמדובר בעסק משמעותי ביחס לשוק בכלל ולקטגוריה הרלבנטית בפרט.

  • RR 2T 250CC RACING ₪ 47,985
  • RR 2T 300CC RACING ₪ 49,985
  • RR 2T 250CC ₪ 45,985
  • RR 2T 300CC ₪ 47,985
  • RR 4T 350CC ₪ 52,985
  • RR 4T 350CC RACING ₪ 54,985
  • RR 4T 480CC ₪ 54,985
  • XTRAINER 300CC ₪ 40,985

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד