בחזרה לעתיד: ימאהה GTS הופך שוב לאוונגרדי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כשהימאהה GTS1000 יצא לשוק בתחילת שנות ה-9'0 הוא נחשב לכישלון מכירות, בין היתר בשל המראה הרדיקלי שלו. שני בוני אופנועים הפכו אותו להרבה יותר קיצוני ומדהים

יותר מ-20 שנה שימאהה GTS1000 נתקע בראשו של סמאול קאו, בונה אופנועים מלוס אנגל׳ס. כבר כילד הוא התאהב באופנוע בעל המראה העתידני לזמנו, וכנראה שהיה בין היחידים שהרגישו ככה. אותו אופנוע כל כך הקדים את זמנו מבחינת עיצוב, מה שהתבטא במכירות עלובות, כשתוך שנתיים הפסיק שיווקו בארה"ב (למרות שימאהה התעקשה להמשיך לייצר אותו המשך 5 שנים נוספות עד שנת 1997).

בשנת 2015, במהלך שיחה עם חבר רוכב בשם ג׳יימס צ׳אן עלה הרעיון לחדש את הכלי. ״הרגשנו שחבל שהקונספט הזה לא שרד״, אמר קאן בראיון ל-Cycle World. ״החבר אמר לי שהוא ממש רוצה לשנות את האופנוע הזה ולהתאימו למאה ה-21, כך שדור חדש של רוכבים יחלמו וידמיינו, ממש כפי שאנחנו חלמנו ודמיינו לפני 25 שנים״.

את הבנייה – על בסיס דגם משנת 1933 – הם התחילו באותה השנה, וסיימו אותה כעבור שנתיים וחצי. לדברי קאו, מדובר בפרויקט בו השקיע הכי הרבה זמן, זיעה ותסכול בחייו. ״האצלנו את העבודה לכל מני בעלי מלאכה מומחים״, הוא הוסיף. ״כך, לדוגמא, הוצאנו 8,000 דולר על תבניות לחיפויי האופנוע. ככשלחנו את התבנית למומחה פייברגלאס, היא נפגעה במשלוח. זאת אחת הסיבות לכך שהעבודה לקחה כל כך הרבה זמן״.

בין היתר, החברים שינו את כידון הכלי, בנו מכיל דלק חדש והסירו את הזנב לחלוטין כדי ליצור יחידת מושב מינימליסטית שעומד בניגוד למראה המאסיבי מלפנים. הנכס הגדול ביותר של ה-GTS, המתלה הקדמי הייחודי עם הזרוע החד צידית נשמר, אך עבר התאמה עם יחידת בולם-קפיץ חדשה ומודרנית.

התוצאה הסופית נראית כאילו מדובר בלוחם שהגיע היישר מהעתיד, והצביעה בשחור/אפור/אדום משלימה את המראה הכולל. יפה או לא? זה כבר עניין של טעם, אך זה גם היה היחס ל-GTS שהוצג לראשונה אך שאפשר להגיד שלפחות מהבחינה הזו יוצריו של האופנוע החדש עמדו במשימה.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד