בדרך לנמל: קאוואסאקי KZ1300

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בסוף שנות ה-70' יצרה קאוואסאקי אופנוע משושה צילינדרים משלה, והוא היה האופנוע עם המנוע הכי חזק ומשוכלל שיכולתם לשים עליו את היד באותה תקופה

בשבועות האחרונים במסגרת המדור השבועי "בדרך לנמל" סיפרנו לכם על שני אופנועים בעלי מנועי שישה צילינדרים לרוחב שהיו פסגת האקזוטיקה הדו-גלגלית בשנות ה-70'. האופנוע הראשון היה בנלי Sei שהיה גם האופנוע הסדרתי הראשון להציע מנוע שכזה בשנת 1974, ולאחריו היה זה הונדה CBX שהופיע חמש שנים מאוחר יותר. האופנוע השלישי במשולש הביצועים היה קאוואסאקי KZ1300 שהופיע במקביל להונדה CBX וגם הוא היה תצוגת שרירים, תרתי משמע, של היצרנית היפנית.

קאוואסאקי מתמידה במרוץ החימוש הדו-גלגלי, כשבאופן עקבי שמה לעצמה החברה למטרה להציג את האופנועים החזקים והמהירים ביותר שבנמצא. זה התחיל בסוף שנות ה-60' עם המאך 3, המשיך בשנות ה-70' עם ה-Z1 ו-Z1000, אלא שמבחינת קאוואסאקי זה לא הספיק לאור האופוזיציה מאיטליה ומיפן. בחברה החליטו ללכת עד הסוף, ובפרץ מגלומני ולהראות למי יש הכי גדול. כשהוצג ה-KZ1300 בשנת 1979 הוא בהחלט היה האופנוע הכי הכי בשוק, כשהוא דוחק את גלגליו של הונדה CBX שהוצג מעט לפניו.

ליבו של האופנוע היה המנוע, כאמור שישה צילינדרים בטור, אך בנפח גדול משמעותית של 1,286 סמ"ק. בקאוואסאקי לא הסתפקו ביתרון הנפח וידעו שיהיה קשה לקרר באמצעות אוויר את ששת הבוכנות הגדולות לכן בחרו בפתרון היקר והנדיר באותה תקופה של קירור מים. יחד עם גל זיזים עילי כפול היה מדובר במנוע סופר מתקדם לתקופה וייצג את התקן לפיו יתיישרו היצרניות היפניות בשנות ה-80'. הטכנולוגיה באה לידי ביטוי גם בתפוקה, עם 120 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-11.5 קג"מ זה היה אופנוע שרירים במלוא מובן המילה.



קאוואסאקי KZ1300 היה אופנוע שרירים ולא אופנוע ספורט, לא רק בגלל שכדי להעביר את הכוח בצורה יעילה לגלגל האחורי בחרו בקאוואסאקי להשתמש בגל הינע. הוא פשוט היה אופנוע כבד מאד, עם משקל יבש שהתקרב ל-300 ק"ג. לא שזה הפריע לו להגיע למהירות של 222 קמ"ש ולהאיץ ל-160 קמ"ש בקצת יותר מ-9 שניות – כך שבקו ישר לא היו לו מתחרים, בפרט שבשנת 1982 הפסיקה הונדה לייצר את ה-CBX. בכל מקרה, מי שרצה אופנוע ספורטיבי וקל יותר היה צריך לבחור ב-KZ1000.

קוואסאקי ייצרה את ה-KZ1300 במשך עשור, במהלכו הוא זכה גם להזרקת דלק שהחליפה את שלושת המאיידים, העלתה את ההספק ל-130 כ"ס ואת המהירות המרבית ל-233 קמ"ש. על בסיס ה-KZ1300 הציגה קאוואסאקי גם גרסת תיור בשם ZN1300 וויאג'ר שהייתה אמורה להתחרות בהונדה גולדווינג, אך לאל הצלחה גדולה. בשנת 1989 ירד קאוואסאקי KZ1300 מפס הייצור אחרי כ-20 אלף יחידות מהגרסאות הסטנדרטיות ועוד כ-4,500 יחידות מהוויאג'ר, לא נתונים מרשימים במיוחד, אבל חשוב לזכור שהיה מדובר באופנוע יקר שלא התאים לכל כיס ורוכב.



כיום קאוואסאקי KZ1300 הוא אופנוע חדש יחסית בתור אופנוע לאספנות, אך בעל פוטנציאל להפוך למבוקש בזכות כמות קטנה יחסית של כלים שיוצרו ותצורתו הייחודית. זה אומר שעדין ניתן להשיג אופנועים שכאלו במחירים נוחים למדי, שלבטח יעלו משמעותית בעוד מספר שנים. כרגע מוצע באיביי KZ1300 שכזה משנת 1979 במכירה פומבית. בניגוד לאופנועים אחריו שהצגנו לאחרונה מדובר באופנוע מקורי שלא עבר שיפוץ, לכן המחיר בהתאם ועומד כרגע על כ-5,000 דולר בלבד – כמחצית מהמחיר הממוצע של אופנועים מסוגו. האופנוע צבר עד כה על השעון רק 3,600 מייל, כשלמעט מספר פגמים קוסמטיים בעליו מעיד שהוא במצב מצוין. זו בהחלט יכולה להיות הזדמנות לשים את היד על טיל שיוט יפני במחיר צנוע יחסית, שברבות הימים יהפוך לקלאסיקה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד