בדרך לנמל: קאוואסאקי KZ1000 משנת 1978

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
השבוע בפינת המציאות: האופנוע המהיר ביותר בתקופתו, נצר לשושלת מכובדת שחזר לחיים אחרי 20 שנה של המתנה במחסן ביצים

בשבוע שעבר הצגנו בפניכם בפינתנו קלאסיקה מודרנית יפנית בדמות סוזוקי GSX-R750 במהדורה מוגבלת ובמצב יוצא דופן. בהתאם למצבו ונדירותו, המחיר היה גבוה למדי, לכן החלטנו השבוע להביא לכם קלאסיקה יפנית נוספת, אך במחיר הגיוני יותר. בנוסף, מדובר באופנוע בעל סיפור חיים מעניין למדי.

מדובר באופנוע קוואסאקי KZ1000 משנת 1978 שהספיק לגמוע במהלך חייו פחות מ-20 אלף מייל ויש לכך סיבה, אבל נגיע אליה בהמשך. נכון שלא מדובר ברפליקת מסלול כמו הגי'קסר מהשבוע שעבר, אבל צריך לזכור ש-KZ היה האופנוע המהיר ביותר בתקופתו, נצר לסדרת ה-Z המפורסמת שהפכה את קאוואסאקי מעוד יצרנית יפנית לשם דבר בעולם האופנועים.



כאן מתבקש שיעור היסטוריה קצר. בשנת 1972 הוצג קוואסאקי Z1. הוא היה אמור להיות התשובה שלה להונדה CB750, מרובע הצילינדרים שהוצג 3 שנים קודם לכן, להיט מכירות ענק ואופנוע מוצלח מאד בפני עצמו. בקוואסאקי החליטו שלא להסתפק בנפח של 750 סמ"ק ופיתחו מנוע בנפח 903 סמ"ק, במבנה ארבעה צילינדרים בשורה עם גל זיזים עילי כפול. יתרון הנפח הביאו איתו גם הספק גבוה למדי, 82 כ"ס שהיו יוצאי דופן לתקופתו.

התוצאה הייתה האופנוע המהיר ביותר בייצור סדרתי עם מהירות מרבית של 210 קמ"ש. Z1 זכה לשבחים רבים מעיתונות האופנועים העולמית שסונוורה מביצועיו והתעלמה, לפחות בהתחלה, מהעובדה שהיה מצויד בשלדה אופיינית לתוצרת היפנית שהייתה נחותה מזו של האופנועים הספורטיביים מאירופה, ולא עמדה בקנה אחד עם הביצועים. זה לא הפריע ללקוחות שעטו על אולמות התצוגה ובארבעת שנות ייצורו נמכרו כ-85 אלף יחידות Z1.

את מקומו של Z1 ירש KZ900 (שכונה גם Z900 מחוץ לארה"ב) שעשה שימוש באותו מנוע אך הציע התנהגות טובה יותר. אלא ששנה לאחר מכן הוצג היורש KZ1000 שהציע מנוע שגדל בנפחו ל-1,015 סמ"ק, הספק שעלה ל-90 כ"ס ומהירות מרבית של 212 קמ"ש שהשאירה את תואר האופנוע המהיר ביותר בעולם בידה של קאוואסאקי. KZ1000 יוצר בשלוש גרסאות שונות: רגילה, טורינג עם גל הינע במקום שרשרת ומושב מפנק יותר וגרסה ספורטיבית שכונתה Z1-R וכללה חצי פיירינג, מיכל דלק קטן יותר, מושב קטן וספורטיבי ומערכת פליטה 4 ל-1 במקום 4 ל-2 בדגם הסטנדרטי. 

האקזמפלר שלפניכם הוא KZ1000 סטנדרטי, אך עם סיפור חיים לא שגרתי. במשך יותר מ-20 שנה עמד האופנוע מיותם במחסן ביצים בחווה והמתין לבקוע החוצה. כיוון שבמחסן שררה טמפרטורה נמוכה ולחות אפסית נשמר האופנוע היטב במהלך כל השנים, מה שהצריך די מעט עבודה כדי להחזיר אותו לחיים. קצת ניקיון, החלפת נוזלים וחלפים מתבלים והוא מוכן לחזור אל הכביש.

הסוכנות בפלורידה המציעה את האופנוע למכירה דורשת עבורו סכום של 5,000 דולר, שהם כ-18 אלף ש"ח ללא מיסים. כך שבסופו של דבר בסכום של פחות מ-50 אלף ש"ח יש לכם הזדמנות להעמיד בחניה ספרינטר יפני, משושלת מיוחסת ובמצב כמעט מקורי.

תמונות: SpinWurkz Motorcycles

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד