בדרך לנמל: וספה סופר 150 משנת 1966

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הגיע הזמן לעשות כבוד גם לקטנועים קלאסיים, ואין כמו וספה סופר 150 משוחזרת כדי לעורר את נימי הנוסטלגיה

עד כה התמקדה פינת המציאות ברשת רק באופנועים, בין אם מדובר ברפליקות מרוצים נדירות (כמו הימאהה RZV500R מהשבוע שעבר) , או סתם אופנועים סטנדרטיים שמורים במיוחד. הפעם לשם שינוי חרגנו ממנהגנו והבאנו לכם קטנוע, או יותר נכון וספה, מי שלמעשה הייתה המייסדת של הז'אנר הקטנועי המוכר והנפוץ כיום.

כידוע, הווספה נולדה לאחר מלחמת העולם השנייה מתוך הצורך בכלי תחבורה בסיסי וזול עבור אירופה המשתקמת מההריסות. במשך עשרות שנות ייצורה כללה משפחת הווספה עשרות דגמים וגרסאות ונמכרה במיליוני עותקים. אך עם זאת, ועם הזמן שחלף, וספות קלאסיות הפכו להיות מבוקשות על ידי אספנים, בין היתר בשל הנגישות והמחיר הסביר שלהן לאספן המתחיל, זאת בנוסף לעובדה שקל למדי לשפץ ולשחזר אותן. אז בין אם אתם אספנים מתחילים או סתם חובבי וספות – כדאי שתתנו הצצה על הווספה שלפניכם.

מדובר בווספה מדגם 150 סופר שיוצרה בשנת 1966. הסופר 150 שייכת לסדרת VBC שיוצרה בין השנים 1965 ל-1979, והייתה בין דגמי הווספה הפופולאריים ביותר עם למעלה מחצי מיליון יחידות אשר ייוצרו במהלך השנים. המנוע בסופר 150 הוא דו-פעימתי אשר מספק 7.7 כ"ס, ומחובר לתיבה ידנית בעלת ארבעה הילוכים. משקלה של הסופר 150 הוא 87 ק"ג, ובימיה הטובים היא יכלה להגיע למהירות מרבית של 90 קמ"ש. בשנת 1966 – בה יוצרה הוספה הספציפית המוצגת כאן – יוצרו 39,117 יחידות. לאור נתונים אלו קשה להגיד שהסופר 150 היא וספה נדירה במיוחד, אבל מה שבטוח הוא שהיא במצב מצוין.

המוכר מציין כי הווספה עברה שיפוץ ושיחזור מלא, ומאז גמעה 1,250 ק"מ בלבד. הנסועה מקורית של הכלי אינה מצוינת, אך ניתן להניח שמד האוץ כבר עבר איפוס מספר פעמים במהלך השנים. המנוע, השלדה וחלקי הגוף של הוספה נותרו מקוריים, אלא שהשחזור לא נאמן לחלוטים למקור כפי שמעידים אך גלגלי 10 אינץ׳ שאינם מקוריים, שכן לסופר 150 היו על פי הרישומים גלגלי 8 אינץ׳ בלבד וגלגלי 10 אינץ׳ היו קיימים בדגם הספרינט הספורטיבי יותר. מעבר לכך מצוידת הוסופה במאייד, בלמים, מערכת הצתה וצמיגים חדשים; וכל עיטורי הכרום הסובבים. לקינוח נעשתה צביעה דו-גוונית בסגנון רטרו בצבעי ירוק-לבן בעלי גוון נוסטלגי.

התוצאה הסופית מרשימה מאוד, וזו כנראה הסיבה שבעליה של הווספה הזו דורש עבורה סכום של קצת פחות מ-4,000 דולר – מה שאומר שאם תרצו לראות אותה עושה עליה מאריזונה תצטרכו לשלם כ-30 אלף ש"ח כולל מיסים ומשלוח. זה אולי נשמע סכום גבוה בשביל וספה לא נדירה במיוחד, אבל קחו בחשבון שלמצוא וספה שכזו ולבצע בה שחזור מלא לא בהכרח יהיה עסק זול יותר.
אם השתכנעתם, כדאי שתזדרזו לתת הצעת מחיר.

כתבות נוספות


מילאנו 2017: מבול של דגמים מבנלי


מילאנו 2017: רויאל אנפילד פונה מערבה עם מנוע חדש לשני דגמים חדשים


מילאנו 2017: הוסקוורנה מציגה את ויטפילן 701


מילאנו 2017: KTM חושפת את דיוק 790


מילאנו 2017: הונדה אפריקה טווין חוגג 30 שנה


מילאנו 2017: קוואסאקי חושפת גרסת תיור ל-H2

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד