בדרך לנמל: וינסנט קומט C משנת 1952

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אם אין לכם מיליון דולר בשביל אופנוע קלאסי מתוצרת וינסנט, יש לחברה גם דגמים במחירים שפויים יותר כמו הקומט C שלפניכם

לפני כשבועיים אופנוע מתוצרת חברת וינסנט הבריטית קבע שיא במכירה פומבית בלאס וגאס, כשנרכש בסכום של 929 אלף דולר והפך להיות האופנוע היקר ביותר בעולם שנמכר במכירה פומבית. ישנם לא מעט אופנועים קלאסיים מבוקשים הנמכרים במחירים אסטרונומים, אך אופנועי וינסנט הם מהבולטים בהם, כחלק מההילה שנוצרה סביב החברה שפעלה 27 שנים בלבד ונסגרה בשנת 1955, אבל יצרה אופנועים יוצאי דופן שקבעו שיאי מהירות מרשימים לתקופה.

דגמי הוי-טווין של וינסנט נחשבים לנדירים והמבוקשים ביותר, כמו ה-Black Lightning שנמכר במכירה הפומבית, יחד עם דגם ה-Black Shadow שהיה האופנוע הסדרתית המהיר ביותר בתחילת שנות ה-50 עם שיא מהירות של 201 קמ"ש! עם זאת, וינסנט ייצרה גם דגמים נוספים ועממים יותר שמחירם כיום הרבה יותר הגיוני עבור אספנים הרוצים קלאסיקה בריטית נדירה אבל לא נולדו עם תואר אצולה.



מבין דגמי וינסנט הפופולאריים ביותר ניתן למצוא את סדרת הקומט שיוצרה בין השנים 1935 ועד שנת 1955, בה הכריז פיל וינסט על סגירת מפעל האופנועים שלו. וינסט קומט היה דגם הסינגל הספורטיבי של החברה, שדרוג של וינסט מטאור שיוצר לצידו והיה הסינגל הבסיסי בהיצע הדגמים.
דגמי הסינגל של וינסט עשו שימוש במנוע בנפח 499 סמ"ק עם גל זיזים עליון וראש אלומיניום שהותקן בתוך שלדה דומה לזו של דגם הוי-טווין של וינסנט שנקרא ראפיד. המנוע סיפק הספק נאה של 28 כ"ס בדגמי הקומט שהגיעו למהירות מרבית של 140 קמ"ש.

וינסנט קומט זכה להצלחה נאה כולל הישגים נאים במרוצי ה-TT באי מאן, אך מלחמת העולם השניה קטעה את התנופה של וינסנט. עם זאת כבר במהלך המלחמה עבדו בוינסנט על תכנון סדרת דגמים משופרת שכונתה סדרה B, כך שבשנת 1946 יצא לשוק קומט משופר ארך לא שונה מהותית מהמקור. שנתיים לאחר מכן יצאה סדרה C של וינסט, בה השינויים בקומט היו משמעותיים יותר וכללו בין היתר מנוע עם יחס דחיסה מוגדל וטלטלי שסתומים כפולים שהותקן בהטיה, כשלמעשה היה חצי ממנוע הוי-טווין של דגמי הבלאק שאדו והבלאק לייטנינג. בנוסף כלל האופנוע גאומטרית שלדה משופרת, תיבת הילוכים מחוזקת ומגנטו חזק יותר.

הקומט C היה האופנוע הפופולארי ביותר של וינסט ויוצרו ממנו 3,791 יחידות מתוך כ-11 אלף אופנועים שבנתה וינסנט בכל שנות קיומה. עם זאת, למרות שנחשב האופנוע הזול של החברה מחירו עמד על 240 פאונד, מחיר גבוה במיוחד בפרט בהתחשב בכלכלה הבריטית שניסתה להשתקם לאחר מלחמת העולם השניה. מחירי האופנועים הגבוהים ביחס למצב השוק ולמתחרים העממיים כמו BSA וטריומף הכריעו את גורלה של וינסט. האיכויות הגבוהות של אופנועי החברה, הילת הביצועים והנדירות עכב מספרי הייצור הנמוכים ומיעטו האופנועים ששרדו הם שהפכו את אופנועי החברה למבוקשים בקרב אספנים, אילו כשמדובר בקומט ההמוני יחסית.

אם אתם מעוניינים בוינסנט קלאסי במחיר שפוי יחסית כדאי שתתנו הצצה על האופנוע הבא המוצע למכירה פומבית בימים אלו ב-eBay. מדובר בקומט C משנת 1952, עם מספרי שלדה ומנוע תואמים שאומתו על ידי מועדון וינסנט הרשמי, שעבר לטענת המוכר כ-5,000 מייל. האופנוע עבר שיפוץ וקיבל מערכת חשמל משודרגת למתח של 12 וולט, אך מלבד זאת הוא במצב מקורי, כשאת שבע השנים האחרונות בילה במוזיאון בקליפורניה, מה שמסביר מדוע הוא נראה כל כך טוב.



האופנוע במכירה פומבית שתסתיים בעוד כחמישה ימים, כשנכון לעתה עומד מחירו על קצת יותר מ-20 אלף דולר (כ-71 אלף ש"ח ללא מיסים ושילוח). זהו מחיר מציאה לעומת הוינסנט במיליון דולר, אך גם ביחס למחיר המקובל עבור אופנוע מסוגו זהו מחיר הגיוני. לשם השוואה, בשנה שעברה נמכר וינסנט קומט C דומה משנת 1954 במכירה פומבית בלאס וגאס של בית המכירות בונהאמס בסכום של קצת יותר מ-28 אלף דולר, אז זו בהחלט הזדמנות לשים יד על וינסנט נדיר.


 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד