אופנועי ב.מ.וו. עוזרים להתמודד עם פוסט-טראומה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עמותה אמריקאית מנסה לעזור לחיילים שחזרו עם פוסט-טראומה בדרך מקורית: מסעות רכיבה ברחבי ארצות הברית. ״לומדים להירגע, לא להתחרות״

הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) היא נושא גדול באמריקה. מה שאנחנו כישראלים מכירים כבר שנים, ויודעים באופן יחסי להתמודד עמו, הפך בשנים האחרונות לנושא ציבורי גדול בארצות הברית – כשרבים מהחיילים שחזרו מעיראק ומאפגניסטן מצאו עצמם ברחוב לאחר שלא הצליחו להסתגל לחזרה לשגרה, או סובלים מהפרעות אישיות מבלי שהם מסוגלים לבקש עזרה.

לפי המרכז הלאומי האמריקני להפרעת דחק פוסט-טראומטית, כשמונה מיליון אמריקאים סובלים מההפרעה. עוד לפי המרכז, כ-11%-20% מהחיילים שחזרו מעיראק סובלים מכך, זאת בהשוואה ל-12% מבוגרי מלחמת המפרץ ו-15% מבוגרי מלחמת וייטנאם. לפי נתונים רשמיים של מערכת הבריאות של הצבא האמריקני, 20% מהמתאבדים בארצות הברית בכל שנה הם בוגרי מלחמה.

חוקרים בכל העולם מתנסים בתקופה זאת עם טיפולים חדשניים בהפרעה באמצעות משקפי מציאות מדומה או אקסטזי, אך עמותה אמריקנית אחת מנסה לעזור לסובלים באמצעות כלי הרבה יותר פשוט – אופנועי ב.מ.וו.

העמותה, ששמה ״Motorcycle Relief Project״, מציעה לבוגרי מלחמות הסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית לצאת למסעות בני חמישה ימים על אופנועים של ב.מ.וו דוגמת R1200GS, F800GS, F700GS, F650GS ו-G650GS. המסעות הללו מוצעים בחינם, כשהעמותה ממומנת על ידי אנשים פרטיים ותאגידים. בין היתר, חברת הצמיגים מישלן תורמת לפרויקט וכך גם מועדון רוכבי הב.מ.וו של ארצות הברית.

״המסעות שלנו לא נועדו להתרברבות או לתחרותיות״, מציינים באתר של העמותה. ״מלבד ביקור בדרכים היפות ביותר בארצות הברית, המשתתפים לומדים בימי הטיול טכניקות שונות להרגעות ולהתמודדות עם טראומה. אנחנו לא כופים על אף אחד לשתף בחוויות שלו מהמלחמה או אחריה, המטרה שלנו היא להפחית את המתח ולא ליצור אותו״.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד