מי מכיר? סוטר MMX500

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תכירו אופנוע גרנד פרי דו פעימתי שוויצרי לאדם מן היישוב עם הכיס המתאים, מסדנה עם עבר מרוצים עשיר

מי שעוקב אחרי מרוצי הגרנד פרי וודאי מכיר את השם סוטר, שמה של הסדנה השוויצרית המייצרת שלדות לקבוצות מרוצים המתחרות בקטגורית הביניים, מוטו2. מה שלא רבים יודעים הוא שהסדנה פתחה ומוכרת אופנוע משלה, ייעודי למסלול המרוצים ומצויד במנוע דו פעימתי. תכירו את סוטר MMX500.

היסטוריה של מרוצים:

סדנת סוטר הוקמה על ידי רוכב העבר השוויצרי אסקיל סוטר שהתחרה בעיקר בקטגורית הביניים באליפות הגרנד פרי בשנות התשעים. בשנת 1996 הקים את סדנת סוטר (Suter Racing Technology) שבעברה לא מעט פרוייקטים מוכרים, יותר או פחות: החל מעזרה בפיתוח אופנוע קבוצת MUZ בסוף שנות ה-90, דרך פיתוח אופנוע פטרונס FP1 שהתחרה באליפות הסופרבייק, פיתוח אופנוע הגרנד פרי אלימור X3 ופיתוח אופנוע לקטגורית ה-CRT כחלק מחוקי הגרנד פרי שאיפשרו פיתוח שלדות עבור מנועים מייצור סדרתי בקטגוריה הבכירה.

מה שהכניס את סוטר לתודעה הציבורית יותר מכל הוא ככל הנראה ההצלחה בקטגורית הביניים עת שהפכה לקטגורית מוטו2, בה לכל הקבוצות מנוע זהה. שלדת הסוטר ניצחה בשלוש השנים הראשונות להצגת הקטגוריה את אליפות היצרנים ובשנת 2012 ניצחה עם מארק מרקז גם את אליפות הרוכבים.

סוטר MMX500:

עם עבר כה עשיר במרוצים, כשהכח המניע מאחורי החברה הוא רוכב שבעברו רכב על אופנועים דו פעימתיים, אין זה באמת מפתיע שהסדנה בחרה בפרוייקט כמו אופנוע גרנד פרי שאפשר למכור לאזרח הפשוט.

סוטר, אגב, לא הראשונים להציע כזה דבר וגם אצלנו בפינה הופיע רונקס 500, שהוצג עוד בשנת 2014.  סוטר הציגו את האופנוע שלהם רשמית בספטמבר 2015 ולאור עברו של הבעלים, לא הפתיע לראות בהשקה רוכבי עבר כמו פיל ריד, ויין גרדנר ופרדי ספנסר (שניתן לראות בסרטון בסוף הידיעה).

כמו הרונקס, גם MMX500 מצויד במנוע דו פעימתי, מוזרק דלק, בתצורת V4, אך כאן בנפח 576 סמ"ק. נתון ההספק לא מאכזב: 195 כ"ס. זה אמנם לא נתון מופרך במציאות של אופנועי הסופרבייק המודרניים, אך כשמחברים זאת למשקל של 127 ק"ג, אנו מדברים על רמה אחרת של יחס הספק-משקל.

המנוע מותקן בשלדת קורות אלומיניום בה ניתן לקבוע את זווית ההיגוי, בסיס הגלגלים, גובה ותנוחת הרכיבה. מיכל הדלק והמעטפת עשויים סיבי פחמן, המתלים תוצרת אוהלינס הבלמים תוצרת ברמבו וכולם ברמת אופנוע גרנד פרי כמובן. הגלגלים תוצרת חברת OZ וניתן לבחור בין גלגלי מגנזיום לאלומיניום. לרוכשים התחרותיים ניתן לרכוש כתוספת גם מכשיר לתיעוד נתוני האופנוע.

כאנקדוטה אחרונה וראויה לציון, בשנת 2016 סוטר החליטו להתחרות במרוצי הרחוב. לשם כך החזירו מגמלאות את הרוכב הוותיק והמעוטר איאן לואפר (Ian Lougher). הוא כמובן לא ניצח אך סיים עם מהירות ממוצעת במרוץ של 117.5 מייל לשעה. החברה מתכננת לחזור למרוצים באי מאן גם בשנת 2018 ויהיה שווה לעקוב.

הרימו את הכפפה והתחרו באי מאן.
צילום: www.davekneale.com .

סוטר מתכננים לבנות 99 אופנועים בלבד שיימכרו בכ-130,000 דולר ליחידה. בהקשר זה, ראוי לציין את הקשר לאופנועי ארצ', עליהם גם כן כתבנו בפינה זאת. יצרנית הבוטיק האמריקאית היא המפיצה של האופנוע וגם של אופנועי המרוץ של סוטר, בעוד סוטר הפכו למפיצי אופנועי ארצ' באירופה.

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד