ה-MotoGP חוזר לפינלנד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי הפסקה של 38 שנים, יחזור בשנה הבאה סבב מרוצי הגרנד פרי אופנועים לפינלנד למסלול חדש אשר נחנך השנה. בנתיים הגיעו רוכבי ה-MotoGP לערוך היכרות ראשונית עם המסלול

פינלנד היא אמנם מדינה בת 5.5 מיליון תושבים בלבד, אך יש לה מסורת מוטורית מפוארת. לרוב אנו נוטים לקשר את פינלנד למרוצי ראלי מפרכים, אבל בין השנים 1962 עד 1982 התקיימו במדינה גם מרוצי גרנד פרי אופנועים כחלק מהסבב העולמי. מאז חזרו הפינים להתמקד בעיקר במרוצי ראלי וספורט חורף, אבל השאיפה להחזיר עטרה ליושנה הביאה אותם לתכנן מסלול חדש לחלוטין אשר נחנך רשמית השנה.

המסלול החדש הנקרא KymiRing ממוקם בעיר קאוולה (Kouvola) הממוקמת כ- 110 ק"מ צפונית מזרחית לעיר הבירה הלסינקי. המסלול עצמו הוא חלק ממתחם מוטורי גדול ומודרני הכולל גם מסלולי מוטוקרוס וקארטינג, מסלולי הדרכת נהיגה וקומפלקס תיירותי. המסלול הראשי עליו יתקיימו המרוצים הוא באורך של 4.6 ק"מ וכולל 18 פניות בחלוקה שווה (9 ימניות ו-9 שמאליות) וישורת אחת ארוכה המתפרסים על שינויי גובה של 20 מטרים.



עוד בטרם נחנך המסלול חתמה חברת דורנה, המפיקה של סדרת מרוצי ה-MotoGP, על הסכם התקשרות בן 5 שנים עם המסלול החדש, והחל מעונת המרוצים הבאה תחזור פינלנד לסבב ה-MotoGP היוקרתי. במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול על המסלול החדש נחנכה הרשמית הפעילות על המסלול. מעבר לכל המלל הנימוסי של ראשי דורנה, בעלי המסלול וראשי ההתאחדות הפינית לספורט מוטורי, סיבת ההתכנסות העיקרית הייתה קיום ימי אימון בו יקחו חלק נציגי הקבוצות הגדולות כדי להכיר את המסלול, וגם לצבור ידע עבור יצרנית הצמיגים משליין כדי שתוכל להתאים את הרכב הצמיגים לקראת מרוץ הבכורה השנה הבאה.

עוד בטרם עלו הרוכבים על המסלול חנך אותו לראשונה עם אופנוע MotoGP הרוכב הפיני מיקה קאליו, בכיר הרוכבים הפינים, אשר עלה למסלול עם אופנוע של ק.ט.מ שבשרותיה רכב באופן תחרותי עד עונת 2017 ושימש כרוכב מבחן עבורה עד שנפצע בשנה שעברה כשעלה כ-Wild Card במירוץ סאקסנרינג.



כרגע לא ברור מה יהיה התאריך המדוייק בו יערך מירוץ ה-MotoGP בפינלנד כיוון שלוח הזמנים של עונת 2020 טרם נקבע סופית, אך סביר להניח שהמירוץ יערך בחודשי הקיץ הנוחים יחסית מבחינת מזג אוויר בפינלנד הקרה, הגם שאתמול רכיבת הבכורה נעשתה בגשם לסרוגין.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד