סיבוב זריז: ימאהה WR250 enduro GP edition

ימאהה WR250 2018
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
WR250 מציג יכולות מרשימות וטכנולוגיה מתקדמת וגם מחיר אטרקטיבי

נפח מנוע

250 סמ"ק

משקל

118 ק"ג

מחיר

55,000

שורה תחתונה ראשונה:

ימאהה WR250 הוא אופנוע אנדורו תחרותי המתאים במיוחד למרוצי אנדורו בסגנון ה-WEC המוכרעים במסלולי ספישל טסט מהירים ובמסלולים הדומים למסלולי מוטוקרוס.

בזכות ביצועי המנוע מרשימים, איכות המתלים והיציבות במהירויות הגבוהות, WR250 מתאים מאוד גם לרכיבה מהירה בסינגלים. פחות מתאים לרכיבות איטיות בעליות סלעים המחייבות שימוש רב במצמד ובשני ההילוכים הראשונים.

רוכבים שלא מתכוונים להתחרות במרוצים יוכלו לנצל את יכולותיו הגבוהות של האופנוע וליהנות מרמת הביטחון הגבוהה שהשלדה והמתלים מעניקים לרוכב גם כאשר הוא רוכב מעבר ליכולת שלו.

גרסת enduro GP edition שעליו רכבתי, נבדל מה-WR המקורי במספר תוספות: מערכת פליטה מתוצרת AKRAPOVIC, מפת ניהול מנוע המותאמת למערכת הפליטה ולמרוצים, מגני גחון וידיים מפלסטיק ובסט מדבקות מיוחד. בישראל ה-WR נמכר כבר משנת 2016 בתצורה זו, פרט לסט המדבקות ועם תוספת של מגן לדיסק הקדמי.

עיצוב:

השילוב בין צבעי הכחול לבן לבין שלדת האלומיניום החשופה והחישוקים השחורים מעניקים לימאהה מראה אלגנטי ומוקפד.

מתלים מתוצרת KAYABA, מערכת פליטה מתוצרת AKRAPOVIC, ושלל מגנים מתוצרת ACERBIS יחד עם איכות הרכבה ומכלולים גבוהה יוצרים רושם של אופנוע איכותי ואמין.

חלקי הפלסטיקה השונים מחוברים היטב ביניהם ולא משאירים קצוות חשופים העלולים לגרום למגפיים, או למכנסי הרכיבה להיתפס בהם.

תנוחת הרכיבה זקופה מאוד, עם מושב גבוה וישר הנמשך לאורך כל האופנוע. השלדה ומיכל הדלק הצרים באזור המושב, מאפשרים חביקה מעולה של האופנוע עם הרגליים במצב עמידה ובישיבה.

שרידות בשטח:

ביגוד לכל אופנועי השטח, מסנן האוויר ממוקם במקום שבכל שאר האופנועים נמצא מיכל הדלק. כתוצאה מכך המסנן מוגן יותר טוב כנגד כניסת אבק והיכולת לצלוח מעברי מים גדל משמעותית. מנגד הגישה למסנן דורשת פרוק של חלקים רבים יותר ולכן אורכת יותר זמן.

מגן הגחון מפלסטיק עושה רושם טוב מאוד והוא עוטף את המנוע והגיר בצורה סבירה גם מהצדדים.

הכידון בעל עובי משתנה ונראה חזק בהחלט, אך לרכיבת אנדורו הייתי ממליץ על מגני ידיים מסיביים יותר.

הרדיאטורים בולטים החוצה וגם במקרה זה אני ממליץ לחפש מגנים שיגנו לפחות מנפילות על הצד.

טכני: מנוע ותמסורת

ייחודו של WR250F הוא המנוע החדשני בתצורה הפוכה מהמקובל.

מערכת ההזנה נמצאת לפני המנוע ומעליו ואילו הפליטה מתבצעת מפתח בחלקו האחורי של הצילינדר. מערכת הפליטה מקיפה את  הצילינדר ורק אז פונה לחלקו האחורי של האופנוע.

המנוע לזה בו מצויד דגם המוטוקרוס, כשבדגם זה מספר שינויים: הוא מצויד בתוספת של הילוך שישי ארוך לרכיבת שבילים מהירה, מתנע חשמלי, מצמד מיוחד לאנדורו ואלטרנטור גדול יותר.

חידוש מעניין נוסף במנוע הוא החזרה למערכת של ארבעה שסתומים קונבנציונאלית במקום 3 שסתומי יניקה ושניים לפליטה כפי שהיה בכל דגמי ה-WR הקודמים.  

פעולת המצמד ויחסי ההעברה הארוכים, במיוחד של ההילוכים הראשונים, תורמים ליכולתו הגבוהה  של ה- WR250 במסלולים מהירים ומפותלים.

התנהגות:

ברכיבה ראשונה  WR250F מספק תחושה היא של אופנוע קטן, זריז ועם מנוע חד וחזק שאוהב לטפס לסל"ד גבוה בכל הזדמנות.

ברכיבה רגועה בשבילים המנוע מושך יפה מאוד מסל"ד נמוך גם בהילוכים הגבוהים יחסית למנוע ארבע פעימות בנפח 250 סמ"ק.

מפת ניהול המנוע האגרסיבית ומערכת ה-AKRAPOVIC מקשים לשמור את המנוע בסל"ד קבוע וכתוצאה מכך צריך לשנות את סגנון הרכיבה ולפתוח גז לרווחה וליהנות.

במהירויות גבוהות WR250F החדש מרגיש יציב מאוד וגם תיקול גזעים ומכשולים לרוחב הדרך לא גורמת לו להזדעזע באופן שמחייב האטה משמעותית.

בזכות הממדים, תנוחת הרכיבה, המנוע והמתלים ניתן לרכב מהר מאוד במסלולי ספיישל טסט מפותלים ולהיכנס ולצאת מהפניות בצורה מדויקת ומהירה במיוחד.

אבזור וציוד בטיחות:

בזכות מחשב ניהול המנוע, השולט על מערכות ההזרקה וההצתה, ניתן לגרום לאותו מנוע להתנהג בצורה שונה לחלוטין על ידי שינוי מפות ניהול מנוע ללא צורך בהחלפת רכיבים מכאניים.

מערכת ההזנה של WR250F זהה לזו של YZ250F ובעזרת טכנולוגיית המרוצים החדשה של ימאהה הקרויה GYT-R ניתן להתחבר עם תיבת בקרה חיצונית ולבחור את מפת ניהול המנוע הרצויה וכך להשיג את התנהגות המנוע הרצויה בהתאם למגוון רחב של פרמטרים.

מתחרים:

EN Fi 250 TM, KTM EXC-F250, הוסקוורנה TE250 , שרקו SEF-R250, הונדה CRF250R

תמורה למחיר:

במחיר של  55,000 ש"ח "על הכביש", מערכת AKRAPOVIC וסט מגנים הוא נמוך ממחיריהם של המתחרים בקטגוריה שלו.

המנוע החדשני, איכות השלדה והמתלים והיכולת הגבוהה במסלולים בהחלט גורמים ל-WR להיות עסקה מפתה עבור מי שלא בהכרח מחפש להתגבר על עליות מסולעות בהילוכים ראשון ושני תוך כדי שימוש מרובה במצמד וברגליים.

שורה תחתונה:

WR250F החדש הוא אופנוע שטח מקצועי, מודרני המבוסס על חדשנות טכנולוגית ומכלולים איכותיים.

הוא מצטיין במיוחד ברכיבה במסלולים מהירים, עם הרבה שינויי כיוון, מהמורות, קפיצות ופחות במסלולים טכניים המחייבים שליטה מדויקת והעברת כוח בצורה לינארית כבר מסל"ד אפסי עם שימוש מרובה במצמד.

מבחינת ההתנהגות הוא הרבה יותר קרוב לאופנוע מוטוקרוס מקצועי מאשר הדגם הישן של ה-WR.

יצרן

ימאהה

דגם

WR250

נפח מנוע

250 סמ"ק

תצורת מנוע

צילינדר בודד, 4 שסתומים

הספק

ל/נ

קטגוריית רישיון נהיגה

A1

משקל

118 ק"ג

גובה מושב

96.5 ס"מ

מחיר

55,000

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד