השקה מקומית: אופנועי F.B מונדיאל בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
F.B מונדיאל, יצרנית אופנועים עם שם איטלקי היסטורי, מצטרפת אל השוק הישראלי ותנסה לכבוש את ליבם של רוכבים מוגבלי רישיון ותקציב עם אופנועים מסוגננים בנפחי 125 ו-250 סמ"ק

שוק האופנועים קטני הנפח זוכה לפריחה בישראל בשנים האחרונות, וכעת נכנסת שחקנית נוספת בקרב על ליבם של מוגבלי הרישיון). השחקנית החדשה היא F.B מונדיאל שאופנועיה מגיעים ארצה על ידי חברת 24Moto שחנכה ביום חמישי את אולם התצוגה של הראשי של המותג ברחוב הרצל בתל אביב. עבור רובנו השם F.B מונדיאל לא אומר הרבה, אך הוא שייך לאחת מיצרניות האופנועים הבולטות באיטליה בראשית המאה שעברה, שבאמתחתה גם כמה אליפויות גרנד בפרי בקטגוריות ה-125 וה-250 סמ"ק שהושגו לאחר מלחמת העולם השניה ובשנות ה-50'.



כמו מותגי אופנועים וותיקים רבים, גם F.B מונדיאל אשר נוסדה בשנת 1929 דעכה עם השנים, פשטה רגל ועברה אל דפי ההיסטוריה, לפחות עד שהגיעו יזמים שרכשו את הזכויות על שם המותג וניסו להחיות אותו מחדש. אחרי ניסיון כושל להחיותה כיצרנית אופנועי ספורט בשנות ה-90', החליט אחד מצאצאי משפחת בוסלי, שהיה ממייסדי החברה המקורית ומנו הגיעה האות B לשם החברה, להחיות מחדש את החברה בשנת 2014 הפעם כיצרנית בוטיק של אופנועים קטני נפח. תכנון ועיצוב האופנועים נעשה באיטליה, המנועים מגיעים מפיאג'ו אך הייצור נעשה בסין – להבדיל כמו במקרה של מותג איטלקי אחר, בנלי. אגב, אין קשר בין F.B מונדיאל ל"מונדיאל מוטו" מותג איטלקי אחר שמפתח אופנועי ספורט קיצונים ואקזוטיים עם מנוע V5.

נעים להכיר: הקאמבק של מונדיאל

היצע הדגמים של F.B מונדיאל כולל מספר דגמים בעיצוב רטרו ספורטיבי, אך גם דגם אנדורו/סופרמוטו בנפח 125 סמ"ק הקורץ לנערים. לישראל מגיע כל היצע הדגמים של F.B מונדיאל למעט דגם הסופרמוטו, כאשר בשנה הבאה אמור להצטרף גם דגם חדש בסגנון Flat Track/סקרמבלר הפופולארי בשנים האחרונות. כל הדגמים מתומחרים באופן אטרקטיבי ביחס לאופנועי A1 ו-A2 מקבילים. פריסת המוסכים של החברה כוללת נכון לעתה 4 מוסכי שירות ברחבי הארץ.



F.B מונדיאל HPS
דגם ה-HPS הוא אופנוע עירום המשלב בין סממני עיצוב של קפה רייסר וסקרמבלר. כך למשל יש לו מושב שטוח בסגנון Single seat, חרב אווירודינמית תחתונה ודיסקים פרפריים, אך הוא מצויד בכידון גבוה, מפלטים גבוהים וקצוצים וחישוקי שפיצים עם צמיגים בפרופיל קובייתי.
F.B מונדיאל HPS משווק בגרסאות 125 ו-250 סמ"ק (הנקראת משום מה 300) בהספקים של 13.5 ו-25 כ"ס, שתיהן בעלות מזלג הפוך ומערכת ABS. מחירי ה-HPS הם 23 אלף ש"ח לגרסת ה-125 ו-26 אלף ש"ח לגרסת ה-"300", כאשר במהלך ההשקה תינתן הנחה של 2,000 ש"ח.



F.B מונדיאל פאגאני
הפאגאני נקרא על שמו של ניילו פאגאני אשר זכה באליפות הגרנד פרי הראשונה של F.B מונדיאל בשנת 1948. הפאגאני מתבסס על ה-HPS, אך מציע מראה יותר רייסרי עם פרינג מלא, יחידת מושב בסגנון קפה רייסר וחישוק "17 קדמי במקום "18 ב-HPS עם צמיגי כביש ספורטיביים (אם כי החישוקים הם בעלי שפיצים). גם הפאגאני מוצע בגרסאות 125 ו-"300" כשהמחירים עומדים על 27 ו-30 אלף ש"ח בהתאמה עם הנחה של כ-3,000 ש"ח בתקופת ההשקה.



F.B מונדיאל אנדורו 125
בניגוד לאחיו נוטפי הרטרו, דגם האנדורו של F.B מונדיאל מעוצב באופן מודרני ואמור לספק אלטרנטיבה לאופנוע שטח זול לבני הנוער, כך שהוא רחוק מלהיות אופנוע אנדורו מקצועי. המנוע הוא אותו מנוע 125 סמ"ק של הדגמים הקלאסיים והמחיר עומד על 23 אלף ש"ח, כאשר בתקופת ההשקה תינתן הנחה של 4,000 ש"ח ממחיר המחירון.

צילומים: רונן טופלברג

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד