שר האוצר מבטיח הוזלה של 15% בביטוח החובה לדו-גלגלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
משה כחלון ודורית סלינגר סיכמו על שינוי יחס החציה בתאונות שבהן מעורבים רכב דו גלגלי ורכב אחר, כדי להפחית את פרמיות הביטוח. המהלך נועד לצמצם את מספר הרוכבים שאינם מבוטחים


העיתון ידיעות אחרונות מפרסם היום ששר האוצר מתכוון לחתום על תקנה שתאפשר הוזלה של תעריפי ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי ב-15%. כעת נותר לקוות שהמהלך אכן ייצא לפועל.

שר האוצר, משה כחלון, מינה לפני מספר חודשים ועדה מקצועית מקרב פקידי המפקחת על הביטוח, וזו דנה בתעריפים הגבוהים של פרמיות הביטוח לכלים דו-גלגליים ובתופעה המדאיגה של רוכבים שלא מסוגלים לעמוד בעלות הביטוחים ונוהגים ללא ביטוח.

בחודשים האחרונים נפגשו חברי הוועדה מספר פעמים עם אנשי 'מטה המאבק להוזלת הביטוח לרכב דו גלגלי' ועם אנשי 'מועדון האופנועים', ובמהלך הדיונים הועלו דרישות הרוכבים והצעות שונות לתיקון המצב.

כעת מסתבר שהפתרון שנבחר על-ידי האוצר, לכל הפחות לשלב הראשון, הוא שינוי "הסכם החצייה" אשר קובע את יחס הנשיאה בעלויות הפיצוי במקרה שבו מתרחשת תאונה שבה מעורבים כלי רכב דו-גלגלי ורכב אחר.

כיום עומד יחס החציה על 75%, כלומר שהמבטח של כלי הרכב שעל-פי רוב פגע באופנוע נושא בשלושה רבעים מסך עלות הפיצוי והמבטח של האופנוען נושא ברבע מן העלות. לאחר ששר האוצר יחתום על תקנה מתאימה, וזו תאושר בוועדת הכלכלה של הכנסת, יעמוד היחס על 95% – כלומר שהמבטח של האופנוען יישא ב-5% בלבד מעלות הפיצוי.

הוזלת תעריפי הביטוח לאופנוענים נועדה לאפשר שימוש נרחב יותר בכלים כאלה כדי לצמצם את הגודש בכבישים, וסיבה אחרת היא שמבקר המדינה חשף לפני כחצי שנה שכ-49% מן הרוכבים על רכב דו-גלגלי בשנת 2014 – קרוב ל-61,000 רוכבים, רכבו ללא ביטוח חובה מפני שלא יכלו לעמוד בגובה הפרמיות. לפי דוח המבקר כ-25,000 רוכבים רכבו ללא ביטוח חובה במשך כשנה.

באוצר מקווים שהוזלה בתעריפי הביטוח תאפשר גם לרוכבים שלא יכלו להרשות לעצמם לרכוש בעתיד פוליסת ביטוח חובה.

טיפול בהסכם החצייה הוא רק קצה קרחון ככל שהדברים נוגעים בעיוותי ביטוח החובה בכלל ובפרט בתחום הדו גלגלי. ב'מטה המאבק להוזלה בביטוח דו-גלגלי' טוענים שאנשיהם הציגו לנציגי האוצר מהלך מקיף ובו תשעה סעיפים שיכולים להפחית את תעריפי הביטוח ב-50%, ובמקביל גם ליצור התאמה בין קבוצות ביטוח החובה לבין דרגות הרישוי של אופנועים.

במטה מברכים על המהלך ומאשרים שבשיחות עם גורמים באוצר נאמר להם שאכן ישנה כוונה של השר כחלון לקדם אותו, אם כי נכון לעכשיו אין עדיין מועד ברור לתחילת הביצוע שלו.

עוד חדשות דו"ג מקומיות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד