סיבוב זריז: שרקו SEF450R

שרקו SEF-R450
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מול KTM 450 EXC, הוסקוורנה TE450 ומתמודדים נוספים מבתי TM, בטא, ימהאהה, סוזוקי ואחרים מציבה שרקו הצרפתית אופנוע סופר מקצועי שמתאים גם למי שמעדיפים שהאופנוע יעבוד קצת בשבילם

נפח מנוע

450

משקל

109 ק"ג יבש

מחיר

68,000

שורה תחתונה ראשונה:

שרקו 450 SEF-R הוא אופנוע אנדורו תחרותי שמתאים במיוחד למרוצי אנדורו בסגנון WEC, אשר מוכרעים במסלולי ספישל טסט מהירים, אבל הוא מרגיש נוח גם בהתמודדות עם מסלולי עבירות בסגנון 'הארד אנדורו'.

ביצועים טובים ויציבות במהירויות גבוהות מאפשרים ל-450 SEF-R להתאים גם לרכיבה מהירה בסינגלים ובמרוצי ראלי, ואילו מי שלא מתכוונים להתחרות במרוצים יכולים לנצל את יכולותיו הגבוהות וליהנות מקלות התפעול, מאופי העברת הכוח של המנוע, ומנוחות נסיעה גבוהה גם על גבי סלעים.

תכונות אלה מאפשרות לרכוב מהר על האופנוע ולהרגיש ביטחון מלא, ובה בשעה לטפס עליות סלעים בהילוך ראשון וליהנות מגמישות וסלחנות המנוע וממתלים מפנקים. ממדי השלדה צרים, המשקל נמוך, המתלים איכותיים והמנוע גמיש – וכך מתקבלת חבילה איכותית וייחודית.

עיצוב:

שילוב צבעים מוצלח של כחול עם לבן בנגיעות צהוב מעניקים לשרקו מראה אלגנטי וייחודי.

מתלים מתוצרת WP ובלמי ברמבו, שמוכרים היטב מהאופנועים האוסטרים של KTM והוסקוורנה, יוצרים רושם מוכר, איכותי ואמין.

חלקי הפלסטיקה השונים מחוברים ביניהם היטב מבלי להשאיר קצוות חשופים שעלולים לגרום למגפיים או למכנסי רכיבה להיתפס בהם. איכות הפלסטיקה טובה מאד, ואם לשפוט לפי השריטות הרבות שהיו על חלקי הפלסטיק השונים – גם השרידות שלהם מעולה.

תנוחת הרכיבה נוחה בזכות ממדי השלדה ומיכל הדלק הצרים באזור המושב, והמושב עצמו רך ונעים גם בישיבה.

שרידות בשטח:

כמו כל אופנועי האנדורו המקצועיים גם שרקו SEF-R 450 מתוכנן באופן שמקל על הרוכב לבצע טיפולים בזמן הקצר ביותר בסיום יום מרוץ, לפני שהאופנוע מוכנס ל'פארק פרמה' (אזור סגור שבו מאוכסנים האופנועים למשך הלילה).

בשונה מן המתחרים האוסטרים בשרקו נדרש פירוק של המושב כדי להחליף את מסנן האוויר, וזאת פעולה שאורכת קצת יותר זמן. מנגד, גישה טובה יותר למסנן עצמו מפחיתה את הסיכוי להחזיר אותו למקומו בצורה לא טובה.

מגן הגחון, שבנוי מפלסטיק, עושה רושם טוב ועמיד מאד. גם הכידון נותר ישר למרות סימנים של נפילות רבות שנחרטו על ה'גריפים', וזה מוכיח שגם הוא איכותי ועמיד. על הרדיאטורים הורכבו מגנים מאלומיניום, שהם חלק מקטלוג השיפורים הגדול שקיים לאופנוע.

טכני: מנוע ותמסורת

מנוע ארבע פעימתי תחרותי בנפח 450 סמ"ק אמור לשדר תחושת כח טובה מאד. מה שמייחד את מנוע השרקו ביחס למתחריו הוא האופן שבו מתקבל הכוח, וזה עושה אותו מתאים מאד לרכיבת אנדורו, שמתבצעת לרוב בתנאי אחיזה ירודים.

למרות שהצמיג של אופנוע המבחן כבר לא היה במיטבו, ותנאי הקרקע היבשים הקשו עוד יותר על מציאת אחיזה, לא הייתה לי בעיה לטפס עליות דרדרת ארוכות תוך כדי שמירה על הכיוון והמהירות.

פעולת המצמד ויחסי ההעברה של ההילוכים השונים תורמים אף הם ליכולתו של השרקו 450 לסייע לרוכב למצוא אחיזה ולטפס במקומות מאתגרים במיוחד.

בירידות התלולות אהבתי את יכולתו של המנוע לבלום את האופנוע בצורה משמעותית. כך קטן הצורך בשימוש בבלמים, המתלים נותרים במצבם הפתוח, ונמנעות נעילות גלגלים לא רצויות.

התנהגות:

משקל נמוך וממדי אופנוע צרים במיוחד באזור מיכל הדלק מאפשרים לשרקו SEF450 לשדר לרוכב תחושה של אופנוע קטן, מה שמעניק ביטחון רב. בנוסף, המושב מאפשר לרוכב לנוע בקלות לאורך האופנוע כדי להשיג תנוחת רכיבה אידאלית למגוון המצבים האפשריים ברכיבת שטח.

מתלי ה-WP מכוונים על הצד הרך לטובת נוחות רכיבה ואחיזה במהירויות הנמוכות. למרות זאת, האופנוע לא מתנדנד יתר על המידה ברכיבת שבילים מהירה, וזאת בעיקר בזכות חלוקת משקל נכונה ואיזון בין המזלג הקדמי לבולם האחורי.

אבזור וציוד בטיחות:

הבלמים, מתוצרת חברת ברמבו, רגישים ונוחים מאד לתפעול גם בתנאי האחיזה הירודים של חודשי הקיץ. בזכות הפופולריות של מערכות אלה קל למצוא בשוק מגוון עצום של רפידות ודיסקים, וכך להתאים את מערכת הבלימה לתנאי מזג האוויר השונים, ולצרכים המיוחדים של כל רוכב.

מערכת ההזרקה פועלת היטב, ולאורך כל הרכיבה לא נתקלתי בדימומי מנוע לא רצויים. כל שינוי במצב המצערת מתורגם מידית לכוח זמין בגלגל האחורי.

בצדו הימני של הכידון מותקן בורר מצבי ניהול מנוע: צד ימין הוא האגרסיבי ושמאל הוא העדין יותר. לאורך כל המבחן השארתי את הבורר במצב האגרסיבי ועדיין המנוע הרגיש נשלט ונוח מאוד לשימוש.

מתחרים:

המתחרים העיקריים הם בראש ובראשונה האופנועים האוסטריים: KTM 450 EXC והוסקוורנה TE450. גם הם מיועדים לרכיבת אנדורו, כולל הארד אנדורו, ולכן דומים לשרקו בהתנהגותם הבסיסית.

המתחרים מיפן הם: ימאהה WR450F, סוזוקי RMX450Z והונדה CRF450RX מיועדים קצת יתר לכיוון ספישל טסטים ומסלולי מוטוקרוס.

מאיטליה מגיעים EN450Fi TM ובטא RR 4T 430. בטא פונה יותר לכיוון האוסטרים ואילו TM מצליח למצוא מקום מוצלח מאוד בין היפניים לאוסטרים מבחינת תחום המחייה המועדף עליו.

תמורה למחיר:

68,000 ש"ח כולל מע"מ הוא מחיר מעט נמוך ממחירי המתחרים, פרט לאופנועים שנמכרים במבצעים מיוחדים ונקודתיים.

מבחינת איכות המכלולים והמערכות השונות שרקו SEF-R 450 מיישר קו עם מתחריו ובמספר תחומים גם עולה עליהם.

שורה תחתונה:

שרקו 450 SEF-R הוא אופנוע אנדורו שמתאים מאד לרכיבת הארד אנדורו בזכות מנוע ידידותי מאוד, מתלים איכותיים ומשקל קל. זה גם עושה אותו לאופנוע מתאים לרוכבים מתחילים ולמי שלא רוצים להתאמץ יותר מידי ברכיבה, ומחפשים אופנוע שיעזור להם.

עם זאת, מי שמתכוון להשתמש בו בספיישלים, בדיונות ובמסלולי מוטוקרוס יעשה טוב אם יחליף קפיצים במתלים, ויכוון את פעולת השיכוך בהתאם.

בזכות ממדים קטנים ומשקל נמוך שרקו 450 משדר תחושה של אופנוע בנפח 250 סמ"ק ברכיבה איטית, אבל ברגע שסוחטים את המצערת הוא דואג להזכיר לרוכב מיד מה הנפח וההספק האמיתיים שלו.

יצרן

שרקו

דגם

FES450R

נפח מנוע

450

תצורת מנוע

צילינדר יחיד, ארבע פעימות, קירור נוזל

הספק

לנ

קטגוריית רישיון נהיגה

A

משקל

109 ק"ג יבש

גובה מושב

950

מחיר

68,000

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד