הונדה תציע קטנוע חשמלי כבר בשנה הבאה

EV-Cub Concept
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה בעקבות הסינים: מנכ"ל החברה הצהיר על כניסה קרובה לשוק הקטנועים החשמליים, וזה יקרה ככל הנראה עם קטנוע שמבוסס על מחליפו של 'קאב'

מנכ"ל חברת הונדה, טאקאהירו האצ'יגו (Takahiro Hachigo), הכריז על הכוונה לייצר קטנוע חשמלי כבר בשנה הבאה. בכנס שערכה החברה דיבר האצ'יגו באופן כללי על תהליך המעבר להנעה חשמלית והתייחס באופן ספציפי גם לאופנועים וקטנועים.

לכאורה לא מדובר בחדשות מרעישות, שכן עשרות, אם לא מאות, חברות קטנות מייצרות כיום בסין וברחבי העולם כלי רכב דו-גלגליים קטנים מונעים חשמלית. אלא שכעת מדובר במהלך אסטרטגי של יצרנית רכב מן השורה הראשונה, שהיא גם יצרנית המנועים הגדולה ביותר בעולם.

הקטנוע C-Evolution החשמלי של BMW ואופנוע השטח E-FreeRide של KTM הם בין הדוגמאות היוצאות מן הכלל לעניין זה, ומלבדם ישנם מעט מאד קטנועים או אופנועים חשמליים מתוצרת יצרניות גדולות. דגמים עממיים וזולים של יצרניות גדולות לא קיימים כלל בייצור סדרתי – בעיקר מכיוון שקשה ליצרניות אלה להתמודד מול יצרניות קטנות בתחום שכפוף למעט מאד רגולציה ונמצא על הגבול שבין אופניים לאופנועים.

 

הונדה EV-Cub
EV-Cub, קטנוע חשמלי עממי עם סוללה ניתנת לשליפה

 

הונדה, כך משתמע מדבריו  של האצ'יגו, עשויה להיות היצרנית הראשונה שתשנה את המצב. "אנחנו שואפים לקדם "חישמול" של דגמי תחבורה בסיסיים", הוא אמר באותו כנס והוסיף: "אנחנו נציג מספר דגמים (חשמליים) חדשים, בהם קטנוע חשמלי, בשנת 2018… כרגע החברה עובדת על מחקר ופיתוח של מערכת נוחה מאוד לשימוש, שתכלול סוללה שיהיה ניתן לטעון ולהחליף בקלות".

האצ'יג'ו ציין גם שהחברה נמצאת בקשר עם רשות הדואר היפנית במטרה לבצע מבחן מעשי משותף לכלים כאלה בתנאי שימוש מבצעי ומסחרי.

קטנוע חשמלי עם סוללה נשלפת איננו רעיון חדש עבור הונדה. דגם קונספט עם מאפיינים כאלה הוצג על ידה בתערוכת טוקיו 2015 תחת השם EV-Cub.

הקטנוע 'קאב', כלי תחבורה בסיסי ומאד נפוץ במדינות מתפתחות, הוא אחד הדגמים המצליחים של הונדה בכל הזמנים, ודאי מבחינת היקף המכירות, ועד לשנת 2014 כבר נמכרו ממנו כ-87 מליון יחידות.

ייתכן שהונדה תציג קטנוע חדיש שיישא את השם ההיסטורי הזה והוא יוצע גם בגרסה קונבנציונלית שתונע באמצעות מנוע בנזין (דגם קונספט של קאב עתידי הוצג בשנת 2015), ובמקביל תציע גם גרסה בעלת הנעה חשמלית.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד