דוקאטי מתכוננת לסוף עידן מנועי L טווין באופנועי הסופרבייק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תמונות ריגול של אופנוע סופרבייק בעל מנוע V4 וזליגה של נתוני הפניגאלה האחרון הם צעד נוסף לקראת סופו של עידן מנועי ה-L טווין בדוקאטי. לפחות באופנועי הספורט.

יצרנית האופנועים האיטלקית דוקאטי נמצאת בפני מהלך גדול מבחינתה – זניחת תצורת המנוע המזוהה עמה לטובת תצורה עדיפה בעולם המרוצים. דוקאטי מתכננת להציג בסוף השנה אופנוע סופרבייק חדש המצויד במנוע V4 ותמונות ריגול שלו כבר צפות ברשת. בנוסף, מתכננת החברה להציג גרסה אחרונה לפניגאלה R כבר בסוף השבוע הקרוב, אך פרטיו כבר הודלפו.

דוקאטי לא מפסיקה לככב בשבועות האחרונים עם לא מעט ידיעות: פיתוח כיסוי לגלגל האחורי בסופרבייק, דגמים חדשים לסקרמבלר, או גרסה נוספת למולטיסטראדה אנדורו והתעניינות מצד הארלי דויסון לרכישתה. אך הנושא החם מכולם הוא הצגתו של אופנוע סופרבייק חדש המצויד במנוע V4 שמסמל שינוי תפיסה בחברה ובחירת תצורת מנוע עדיפה למרוצים על פני שימור מסורת.

פרידה מפניגאלה 1299:

חשיפתו של הדגם החדש צפויה להתקיים בתערוכת מילאנו שתתקיים בחודש נובמבר, אך לפני כן החברה מתכננת להציג בסוף השבוע הקרוב גרסה אחרונה לפניגאלה R, הדגם שיוחלף על ידי האופנוע החדש. החשיפה תתקיים במסלול לגונה סקה שארה"ב שיארח את אליפות הסופרבייק העולמית, אך פרטים על האופנוע כבר זלגו ככל הנראה על ידי מפיצים מקומיים.

למרות השם פניגאלה R, שהוא לרוב גרסה המיועדת לתקינה עבור מרוצי הסופרבייק, הגרסה האחרונה תהיה ככל הנראה גרסה לאספנים ומחוות פרידה של דוקאטי ותצויד במנוע בנפח 1,285 סמ"ק. משמעות הדבר היא כי הדגם החדש לא ישמש לתקינה עבור מרוצי הסופרבייק לשנה הבאה. מנוע זה צפוי לספק קצת מעל ל-209 כ"ס וקרוב ל-11 קג"מ כשנתון המשקל הוא 190 ק"ג כשאופנוע מוכן לנסיעה. המחיר? כאמור, לאספנים: 35,000 אירו.

מחכים לפניגאלה V4:

ומה לגבי הדגם החדש? האופנוע נצפה כבר פעמיים ותמונות שלו הועלו לרשת, בין היתר באתר Motorcycle.com. קשה עדיין להסיק מסקנות חד משמעיות לגבי מה צפוי, פרט לכך שהאופנוע מצויד במנוע V4. ממה שנראה בתמונות, העיצוב שומר על הקו של דגמי הפניגאלה, זאת אלא אם מדובר במעטפת פלסטיק המשמשת את דגם אב הטיפוס בלבד.

תמונות ריגול כבר צצות ברשת


ניתן לזהות בנוסף כי חלק מהסממנים המוכרים מהדגמים הנוכחים נשמרים כמו זרוע אחורית חד צידית ומפלט הממוקם מתחת למנוע. לגבי סוג השלדה קשה להבחין במה בדיוק מדובר, אך השערה מושכלת היא כי מדובר בשלדת מונוקוק, בה המנוע הוא מרכיב נושא עומס. בניגוד לשיטה בה נקטו מהנדסי דוקאטי במנוע V טווין בה חובר ראש ההיגוי לצילינדר הקדמי, נראה כי החיבור במקרה זה הוא לצמד הצילינדרים הממוקמים מאחור. עוד ניתן לזהות את הבולם האחורי, שבניגוד לדגם הקיים, יותקן בצורה קונבנציונלית יותר ולא בזווית שכמעט מקבילה לקרקע.

במסגרת השמועות וההשערות מצפים כי דוקאטי תציג, כפי שעושה כיום עם דגמי הפניגאלה, גרסה אחת עם מנוע בנפח 1,000 סמ"ק לצורך תקינה למרוצים וגרסה נוספת, בעלת נפח גדול יותר, שתשמש גרסה עממית יותר לכביש הציבורי.

למרות המעבר הצפוי באופנועי הספורט של החברה לתצורה חדשה, דוקאטי תמשיך לשווק את מנוע ה-L טווין המזוהה איתה שנים רבות בשאר סדרות החברה כמו סקרמבלר, מולטיסטראדה, מונסטר וכדומה. לא נופתע אם דגמי הפניגאלה ימשיכו להמכר במקביל לדגם החדש.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד