דוקאטי מעגלת את הגלגל

דוקאטי סופרבייק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה האיטלקית הציגה במרוץ הסופרבייק האחרון גלגל אחורי אירודינמי. אם הרעיון יתפוס הוא עשוי להגיע גם לאופנוע שלך

במרוץ הסופרבייק האחרון, שנערך על מסלול מיזאנו ברמיני, איטליה, השתמשו אופנועי הקבוצה הרשמית של דוקאטי בגלגל אחורי ייחודי, אשר לפי הסברה נועד לשפר את מקדם הגרר והאירודינמיות.

דוקאטי הביאה בשעתו לזירת מרוצי המוטוג'יפי כנפונים אירודינמיים שמשפרים את זרימת האוויר סביב האופנוע, רעיון שתפס מהר גם אצל כל שאר היצרניות והפך נפוץ – עד שנאסר לשימוש על-ידי מארגני האליפות. למרות זאת, הרעיון עצמו לא מת: הקבוצות, שהבינו את יתרון השימוש בכנפונים כדי להצמיד את האופנוע לקרקע, הטמיעו אותם אל תוך המעטפת.

 

דוקאטי סופרבייק
דוקאטי סופרבייק

 

היצירה החדשה של מהנדסי דוקאטי הופיעה, כאמור, על המסלול במיזאנו: מעין דיסקית עגולה וקמורה שעוטפת את צדדיו של הגלגל האחורי של אופנועי הסופרבייק שלה.

גלגל אחורי מלא, או 'גלגל דיסק' כפי שהוא מכונה לעיתים בעולם האופניים, הוא פרקטיקה ידועה מעולם תחרויות אופני הכביש, ביחוד במרוצים נגד השעון או מרוצי 'ולודרום'.

אין זאת הפעם הראשונה שדוקאטי מנסה רעיו כזה: בעונת 2016 של אליפות המוטוג'יפי הגיע רוכב הפיתוח של הקבוצה, מיקלה פירו, עם אופנוע שעליו הורכב גלגל דומה, וגם זה היה על מסלול מיזאנו, והוא רכב עליו שם במקצה האימון בלבד.

ההבדל הוא שב-2016 הגלגל לא היה מכוסה כולו אלא רק בחלקו.

בדקו זאת לפני כן במוטוג'יפי

הגלגל המשונה העלה בשעתו סברות שונות אודות מהותו, וחלקן נסובו סביב שימוש באנרגיה מכח הבלימה, בדומה למערכות היברידיות. הסברה השלטת כעת היא שזהו ניסיון לנצל יתרונות אירודינמיים ותו לא.

בנוסף, גלגל מלא יכול לסייע בעקיפין גם לקירור המנוע על ידי מניעת מערבולות אוויר בחלקו האחורי של האופנוע ושיפור כושר הפינוי של האוויר החם.

מה שמרתק באפשרות שהפיתוח הזה יצליח הוא לא רק הסבירות שבקרוב נראה גם את המתחרים משתמשים בפתרון דומה, אלא בעיקר הסיכוי שהוא ישפיע בעתיד על העיצוב של אופנועי ספורט חוקיים לכביש ושל אופנועים סדרתיים בכלל.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד