ב.מ.וו. F800GS חדש עוד רגע כאן

F900GS
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תמונות ריגול ברשת חושפות את הדור הבא של אופנועי האדוונצ’ר בנפח הביניים של החברה הבווארית

אתר Motorcycle.com העלה תמונות של האופנועים בעת שנבחנו על כביש ציבורי וכאשר מוסיפים לכך מספר תמונות סטטיות אפשר להסיק מספק מסקנות, והחשובה בהן היא שנראה שלא מדובר בעדכון של האופנוע הנוכחי אלא בדגם חדש לגמרי.

תצורת המנוע נותרה זהה – מנוע טווין מקבילי, אבל על-פי עדותו של הצלם המנוע נשמע כמו V טווין, מה שעשוי לרמז שסדר ההצתה יהיה של 270 מעלות, לעומת 360 מעלות במנוע הנוכחי. לפי הערכות שונות יהיה נפח המנוע גדול בכ-50 סמ"ק, והספקו יהיה כ-100 כ"ס.

לא רק המנוע חדש, אלא גם השלדה: בב.מ.וו. זנחו את שלדת צנורות הפלדה לטובת שלדת אלומניום, וגם הזרוע האחורית החדשה בנויה מאלומיניום. אפשר להבחין גם שהשרשרת וגלגלי השיניים עברו מצד ימין לצד שמאל, וכך גם המפלט.

העיצוב עבר רענון אך נותר נאמן למקור, עם כנף קדמית גבוהה, דמוית "מקור", ושני פנסים א-סימטריים מלפנים. באחת התמונות, שבה נראה האופנוע החדש לצד הישן, אפשר להבחין שהחדש צר יותר, בייחוד באזור שעליו יושב הרוכב.

בתמונות אפשר להבחין בשני דגמים, כפי שקיימים כיום. האחד בעל גלגלים יצוקים וגלגל קדמי קטן יותר, בגודל 19 אינטש, כמו ב-F700GS הנוכחי, והוא צפוי להקרא F750GS. לשני יש גלגלי 'שפיצים' עם גלגל קדמי בקוטר 21 אינטש. הוא צפוי להקרא F900GS ולהחליף את F800GS. בגרסה זאת אפשר לראות שהשפיצים מחוברים בצורה שמרמזת שייתכן ומדובר בצמיגים ללא פנימית, בשונה מן הדגם היוצא.

תמונות ריגול של הדגמים החלו להופיע כבר בחודש אפריל, וכעת האופנוע נצפה בנסיעות מבחן. על כן סביר שהדגמים החדשים יוצגו בתערוכת מילאנו הקרובה.

F800GS עבר רענון בשנה שעברה עם כניסת תקנות אירו 4, אבל שינוי משמעותי קודם שלו בוצע רק בשנת 2013.

קטגורית אופנועי האדוונצ'ר בנפח בינוני גדולה כיום ותחרותית מאי פעם בעבר. גם KTM האוסטרית צפויה להציג דגם אדוונצ'ר בנפח 800 סמ"ק, הוא יצויד במנוע טווין מקבילי שיופיע כבר בשנה הבאה בדגם 'דיוק 790' חדש, ולאחר מכן בגרסת אדוונצ'ר.

ימאהה צפויה להציג מחליף לטנרה 660, עם מנוע הטווין המקבילי של דגמי MT-07. אופנועים נוספים בקטגוריה הם אפריקה טווין של הונדה ודוקאטי מולטיסטרדה 950.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד